• پنجشنبه / ۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401100100243
  • خبرنگار : 50477

مدیرکل راهداری گلستان تاکید کرد:

نوسازی ناوگان حمل و نقل و روشنایی اولویت اصلی ایمنی سازی راههای گلستان

نوسازی ناوگان حمل و نقل و روشنایی اولویت اصلی ایمنی سازی راههای گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان با اشاره به ضرورت ایمنی بخشی به راهها و جاده های استان گلستان، اظهار کرد: نوسازی ناوگان راهداری و حمل و نقل و روشنایی جاده ها از مهمترین اولویت ها در این مسیر است.

عادل مصدقی روز پنجشنبه در هفتمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی که با حضور مدیران حوزه حمل و نقل استان در اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: امروز مساله محوری و اساسی ما ایمنی راهها به ویژه در راههای روستایی است که باید به علت های ناامنی و پیشنهادات ارتقای ایمنی بیاندیشیم.

وی با بیان تاثیر نوسازی ناوگان راهداری و حمل و نقل در ارتقای ایمنی راهها، افزود: ابلاغ ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری به این موضوع تاثیر بسزایی در توسعه فعالیت های راهداری و ایمنی راهها و خدمات حمل و نقل خواهد گذاشت که ضرورت دارد تخصیص مربوطه هر چه سریعتر تحقق یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان با تاکید بر اینکه روشنایی جاده ها و راهها مولفه مهم دیگری در ارتقای راههاست که نیازمند پیگیری است، خاطرنشان کرد: روشنایی مطلوب و استاندارد حداقل در طول حداقل ۱۰۰ کیلومتر دیگر از راههای استان با اولویت نقاط پرتصادف و مناطق مسکونی لازم الاجراست.

مصدقی از بهسازی،لکه گیری و روکش آسفالت محورها بعنوان موضوع مهم دیگر در ایمنی بخشی به راهها نام برد و ادامه داد: در حالی که این موارد از محل اعتبارات ابلاغی به طور مستمر در حال انجام است اما در مسیرهای اصلی ۱۱ شهرستان تقاضای ما از شهرداران است که با تامین قیر و یا اجرای مشارکتی کمک شایان توجهی به ارتقای ایمنی راهها کنند.

وی، اعتبارات مورد نیاز این عملیات را در حوزه های شهری دست کم ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ارتقای ایمنی تقاطع های غیرهمسطح همچون سه راهی کلاله بخشی دیگر از مطالبات استان است که ضرورت دارد پیگیری لازم از حوزه ساخت راهها صورت بگیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اظهارداشت: تائید نهایی طرح جامع پایانه مرزی اینچه برون از موضوعات مهم دیگری است که در ایجاد و توسعه زیرساخت های آن و توسعه تجارت خارجی استان نقش ارزنده ای ایفا خواهد کرد.

مصدقی از اتمام کریدورهای نیمه تمام مانند گردنه خوش ییلاق،جاده آزادشهر- شاهرود،گالیکش- تنگراه و تامین قطعات یدکی، سوخت و لاستیک ناوگان حمل و نقل هم به عنوان موضوعات دیگر مورد نیاز استان نام برد و اضافه کرد: موضوعات تغییر کاربری و الحاق به بافت قطعه دوم کمربندی گرگان،تجهیز ایستگاههای هواشناسی، اتمام کریدورهای نیمه تمام، تکمیل راه آهن گرگان-شاهرود، توجه به تسهیلات بانکی ساخت مسکن خودمالکی در طرح نهضت اقدام ملی، تامین تجهیزات و نوسازی ناوگان آزمایشگاهی از موارد مهم دیگری است باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha