• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403070705040
  • خبرنگار : 90047

مقایسه عملکرد پارادوومیدانی در پاریس با توکیو/ طلاهایی که آب رفت!

مقایسه عملکرد پارادوومیدانی در پاریس با توکیو/ طلاهایی که آب رفت!

تیم پارادوومیدانی در هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک پاریس در حالی با ۲۱ ورزشکار اعزامی به ۳ طلا، ۶ نقره و ۳ برنز رسید که نسبت به پارالمپیک توکیو عملکرد آنها راضی کننده نبود و انتظارات را برآورده نکردند.

به گزارش ایسنا، هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک طی روزهای ۷ تا ۱۸ شهریور ماه به میزبانی پاریس برگزار شد و کاروان ایران با کسب ۸ طلا، ۱۰ نقره و ۷ برنز و مجموع ۲۵ مدال در رده چهاردهم پارالمپیک ۲۰۲۴ ایستاد.

این جایگاه در شرایطی برای ایران رقم خورد که در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو کاروان ایران با کسب ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز و در مجموع با ۲۴ مدال در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.

کاروان ایران در این دوره از بازی‌های پارالمپیک با  ۶۵ ورزشکار حضور داشت که بیشترین ورزشکاران اعزامی مربوط به دوومیدانی بود. اما دوومیدانی در هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک پاریس انتظارات را برآورده نکرد و نسبت به دوره قبل عملکرد ضعیف‌تری داشت.

در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، ۵ طلا و ۶ نقره سهم دوومیدانی ایران بود، اما این عملکرد در پاریس با نزول مواجه شد به‌ طوری که ۳ طلا، ۶ نقره و ۳ برنز حاصل کار دوومیدانی‌کاران بود. هر چند تعداد مدال‌ها بیشتر از دوره قبلی بود، اما آنچه در چنین رویدادهایی اهمیت دارد و تاثیر مستقیم بر روی رتبه و جایگاه کاروان دارد، کسب مدال طلا است که متاسفانه این دوره تعداد مدال طلا کمتر از توکیو بود.

البته در این دوره از بازی‌های پارالمپیک، بی‌اطلاعی صادق بیت سیاح از قوانین و بیان احساسات او در جریان بازی ها سبب شد تا طلای ایران که همراه با رکوردشکنی او بود، به راحتی از دست کاروان ایران خارج شود.

همچنین ناکامی هاشمیه متقیان قهرمان پرتاب نیزه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در این دوره از بازی‌ها از دیگر اتفاقاتی بود که در پاریس رقم خورد در حالی که از او به عنوان یکی از شانس‌های کسب طلا نام برده می‌شد.

مقایسه عملکرد پارادوومیدانی در پاریس با توکیو/ طلاهایی که آب رفت!

از دیگر ناکامی‌های دوومیدانی در این دوره از بازی‌های پارالمپیک عملکرد ضعیف حامد امیری و امان الله پاپی بود. امیری ورزشکار پرتاب نیزه که در توکیو به مدال طلا دست یافته بود، این دوره از کسب مدال در پرتاب وزنه بازماند.

همچنین امان الله پاپی پرتابگر نیزه که به مدال نقره پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو دست یافته بود در پاریس در پرتاب نیزه کلاس F۵۷ در بین ۱۱ ورزشکار در رده چهارم ایستاد و از رسیدن به مدال بازماند.

تیم ملی پارادوومیدانی در این دوره از بازی‌های پارالمپیک با ۲۱ ورزشکار عازم پاریس شده بود که نسبت به دوره قبل که با ۱۶ ورزشکار در پارالمپیک حضور داشتیم از نظر کمی تعدادی بیشتر اما از نظر کیفی عملکرد ضعیف‌تری داشت.

دیگر ورزشکار باسابقه که نتایج خوب خود را تکرار نکرد مهدی اولاد در بخش نابینایان و کم‌بینایان بود که در توکیو موفق به کسب یک مدال طلا و یک نقره شده بود، اما در این دوره در پرتاب وزنه به مدال نقره دست یافت و در پرتاب دیسک چهارم شد.

مقایسه عملکرد پارادوومیدانی در پاریس با توکیو/ طلاهایی که آب رفت!

علی اصغر هادیزاده مدیر فنی تیم ملی پارادوومیدانی قبل از اعزام تیم به پارالمپیک پاریس به ایسنا گفته بود؛ برای کسب مدال به پاریس می‌رویم نه تفریح، تلاش خواهیم کرد که نسبت به دوره قبل بهترین نتیجه را کسب کنیم و بیشترین مدال‌ها را به خود اختصاص دهیم.

او همچنین در ارزیابی از عملکرد کاروان پارادوومیدانی در پاریس گفت: هر چند از نتایج دوومیدانی کاران راضی نیستم اما معتقدم که کم فروشی نکردند و با تمام توان برای کسب مدال تلاش کردند، البته می‌توانستند بهتر از این عمل کنند و به جایگاهی بهتر از ادوار گذشته دست پیدا کنیم.

مدیر فنی تیم ملی پارادوومیدانی در پایان تاکید کرد: ما در شرایطی توانستیم در ادوار گذشته بازی‌های پارالمپیک بیشترین مدال ها را به خود اختصاص دهیم که یک متر زمین برای تمرین نداریم. برای پیشرفت و بهبود عملکرد رکوردها نیار به زمین تخصصی خاص ورزشکاران توانیاب داریم. اگر قسمتی از ورزشگاه شیرودی یا آزادی را به ما اختصاص دهند با تاسیس پایگاه قهرمانی می‌توانیم شرایط بهتری را برای دوومیدانی کاران جانباز و توانیاب برای مسابقات آینده رقم بزنیم.

مقایسه عملکرد پارادوومیدانی در پاریس با توکیو/ طلاهایی که آب رفت!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha