• دوشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401092819099
  • خبرنگار : 50204

یک مسئول:

راهداری استان مرکزی ۳۰ درصد اعتبار تخصیصی سفر هیات دولت را دریافت کرد

راهداری استان مرکزی ۳۰ درصد اعتبار تخصیصی سفر هیات دولت را دریافت کرد

ایسنا/مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: ۳۰ درصد از اعتبارات سفر ریاست جمهوری در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی اختصاص یافته است.

مهرداد جهانی ۲۸ آذر در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته حمل و نقل اظهار کرد: راهداری استان مرکزی در سال گذشته به جهت اقدامات انجام گرفته و رتبه هایی که بدست آورد، در رتبه بندی که توسط سازمان راهداری کشور انجام داد، جزو دستگاه هایی بود که رتبه های خوب و برتری را کسب کرد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی از لحاظ ابنیه و روکش راه ها رتبه نخست را در سطح کشور دارد، افزود: این استان همچنین از لحاظ جابجایی کالا و شناسایی ابنیه رتبه نخست را کسب کرده و در زمینه ساخت و نگهداری راه های روستایی نیز ورود کرده و اکنون ۹۳ درصد راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار دارای راه آسفالته هستند، همچنین در ۹ ماهه سال جاری ۲۲ کیلومتر به روشنایی راه های استان اضافه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی تصریح کرد: در سال جاری در راستای بالابردن ایمنی جاده های استان اقدامات خوبی انجام شده به طوری که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز، شانه سازی جاده، ایمن سازی راه ها و ترانشه برداری راه ها اختصاص داده شده است.

جهانی بیان کرد: با توجه به اینکه خودروها تحت معاینه فنی قرار می گیرند، خودروی فاقد معاینه فنی توسط پلیس متوقف می شود، لذا هرگونه خودروی سنگین فاقد معاینه فنی در مسیر متوقف خواهد شد. بیشترین تردد در جاده ها مربوط به خودروهای سنگین است که آلایندگی آنها نیز بیشتر از خودروهای سبک است.

وی در خصوص نقاط حادثه خیز استان مرکزی نیز اضافه کرد: تمامی نقاط حادثه خیز شناسایی شده در سال ۹۵ اصلاح هندسی شده است، همچنین سازمان راهداری در ابلاغیه جدید ۱۸ نقطه حادثه خیز برای استان اعلام کرده که باید توسط کارشناسان بررسی شود که در حال حاضر رفع ۴ نقطه حادثه خیز در دست اقدام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی ادامه داد: دبیرخانه بندر خشک در فرودگاه اراک مستقر است. برای ایجاد این بندر مکانی در نظر گرفته شده و در مرحله تامین زمین است، البته قطعا برای ایجاد این بندر باید بخش خصوصی وارد شود.

جهانی با بیان اینکه ۳۰ درصد از اعتبارات سفر ریاست جمهوری در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی اختصاص یافته خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در نظر گرفته شد که ۹۰۰ میلیارد آن ملی و مابقی از محل اعتبارات استانی بوده است.

وی تاکید کرد: در خصوص هوشمندسازی جاده ها یکی از سازمان هایی هستیم که در سطح کشور بسیار موفق عمل کرده ایم. در سال جاری حدود ۳۲ دستگاه دوربین ثبت تخلف در استان داشتیم که با دستگاه هایی که جدیدا نصب شده، اکنون ۷۲ دستگاه در استان وجود دارد، ۱۴ دستگاه نیز در حال نصب است و ۵ دستگاه در حال جانمایی است.

جهانی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از رانندگان حمل و نقل برون شهری مقرر شد نیم درصد از محل درآمد سازمان راهداری برای بیمه تکمیلی رانندگان به حساب تشکل ها واریز شود.

وی با اشاره به سرقت های انجام شده در سال گذشته در سطح جاده اراک - خمین افزود: در مسیر جاده اراک - خمین بیش از ۴ کیلومتر روشنایی داشتیم که به دلیل سرقت های انجام شده و خسارت های وارده به اداره کل راهداری استان با مشکل مواجه شدیم ولی مقرر شد که تا یکماه آینده این مشکل مرتفع و روشنایی مسیر مورد نظر انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha