• یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401092013572
  • خبرنگار : 50549

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد

اعطاء وام‌های مدت‌دار به فناوران حوزه سلامت

اعطاء وام‌های مدت‌دار به فناوران حوزه سلامت

ایسنا/خراسان رضوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به حمایت‌های صندوق ثامن از فناوران حوزه سلامت، گفت: از جمله خدمات این صندوق به واجدان شرایط و فناوران حوزه سلامت، می‌توان به اعطاء وام‌های مدت‌دار اشاره کرد.

مجید غیور مبرهن امروز ۲۰ آذرماه در اولین جشنواره ایده‌پردازی در حوزه فناوری اطلاعات سلامت که در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، بیان کرد: قطعا کار جدید بدون چالش نیست و وظیفه ما این است که این چالش‌ها را برطرف کنیم. البته بسترهای خوبی فراهم است و راهکارهای زیادی در قانون و دانشگاه در این خصوص وجود دارد، البته معتقدیم برخی از آن ها نیاز به اصلاح دارد.

وی با اشاره به فضای مناسبی که پارک‌های سلامت در اختیار فناوران و صاحبان ایده‌های برتر قرار داده اند، افزود: ما برای حمایت از فناوران صندوق ثامن را داریم. در واقع صندوق ثامن بهترین صندوقی است که در حوزه فناوری سلامت کار می‌کند. فعالیت‌های این صندوق با محوریت وزارت بهداشت و همکاری آستان قدس رضوی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: از جمله خدمات این صندوق به واجدان شرایط و فناوران حوزه سلامت، می‌توان به اعطاء وام‌های مدت‌دار و با تنفس در اقساط مختلف و بدون سقف و محدودیت مالی با سودهای مناسب اشاره کرد.

غیور ادامه داد: علاوه بر این نیز اگر طرح‌ها در مرحله کسب و کار مشخص باشد، صندوق ثامن می‌تواند در این حوزه مشارکت کند. این مشارکت‌ها شامل خرید ایده و سپردن آن به سرمایه‌گذار یا معرفی مستقیم سرمایه گذار و مواردی از این قبیل برای بازدهی محصول است.

وی در خصوص حمایت‌های معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: حمایت این معاونت تنها  شامل اعضاء هیات علمی نیست، بلکه کارمندان، پرسنل و دیگر گروه‌هایی که عضو هیات علمی نیستند هم می‌توانند تا ۵۰ درصد ظرفیتی که برای اعضاء هیات علمی‌ لحاظ شده است، از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های این معاونت بهره‌مند شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص اقدامات شاخص این معاونت در حوزه پژوهش بیان کرد: اقدام شاخص ما در حوزه پژوهش راه‌اندازی پژوهشگاه بوده است. تا پایان سال ۱۴۰۱ این پژوهشگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

۴۰ درصد طرح‌های جشنواره از دانشگاه‌ مشهد است

همچنین حسین باقری، مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه این مراسم گفت: ۲۵۰ طرح ایده‌پردازانه در حوزه فناوری اطلاعات سلامت از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که نزدیک به ۱۰۰ طرح از دانشگاه مشهد است. در این رویداد پس از بررسی ۱۳ اثر به مرحله نهایی راه یافتند که از این تعداد ۳ اثر برتر با رای هیات داوران انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ما در هفته پژوهش در میان تمامی موضوعات پژوهشی، موضوع فناوری اطلاعات سلامت را در اولویت قرار دادیم، افزود: ما معتقدیم هرچه در حوزه فناوری اطلاعات سلامت کار شود، به همان نسبت در مسیر سرعت، دقت و ثبت اطلاعات پیشرفت می‌کنیم.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: سیستم تصمیم‌یار، آموزش ایده‌های سلامت و پزشکی از راه دور، عمده موضوعات شاخص جشنواره ایده‌پردازی فناوری اطلاعات سلامت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha