• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070705683
  • خبرنگار : 50253

فرمانده سپاه قوچان:

جبهه مقاومت با قدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد

جبهه مقاومت با قدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قوچان گفت: گر چه ترور شهید مقاومت سید حسن نصرالله حادثه سنگینی است اما جبهه مقاومت با قدرت بیشتری به ادامه مسیر خود خواهد پرداخت.

سرهنگ پاسدار مرتضی نظری شامگاه شنبه، ۷ مهرماه در یادواره سردار شهید یوسف کلاهدوز، امیران و سرداران شهید دفاع مقدس شهرستان قوچان، اظهار کرد: شهید سید حسن نصرالله خودش پدر شهید و هرلحظه منتظر شهادت بود.

وی بیان کرد: شهید سید حسن نصرالله مصداق این آیه شریفه است که می‌فرماید؛ شهدا صدیقینی هستند که در عهد و پیمانی که با خداوند تبارک و تعالی داشتند تا پای جان ایستادند.

وی افزود: گرچه ترور شهید مقاومت سید حسن نصرالله حادثه سنگینی است اما طبق فرموده مقام معظم رهبری مسیر جبهه مقاومت با عنایت خداوند متعال و شهدای عزیز انشاالله با قوت بیشتر ادامه خواهد داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قوچان با اشاره به آیه نصب شده بر روی لباس سپاهیان که بخشی از سوره انفال است، گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید هرچه می‌توانید آمادگی برای خود کسب بکنید. این آیه وعده حق الهی است و طی آن خداوند تکلیف ما را در مقابله با دشمن روشن کرده تا به این وسیله دشمن حتی فکر تعرض نداشته باشد.

 وی اضافه کرد: این آیه شریفه صرفاً به حوزه مادی و توانمندی‌های مادی نپرداخته است و تنها ابزار یعنی تجهیزات و سلاح آماده کردن نیست بلکه سرباز باید به لحاظ روحی و روانی هم از آمادگی خوبی برخوردار باشد.

نظری با بیان این جمله که در عرصه نبرد سربازان نظام و انقلاب این آب و خاک آماده و جان بر کف هستند، تصریح کرد: امیدواریم که سربازان عرصه دیپلماسی هم از این آیه شریفه درس بگیرند و ظرفیت‌های خود را بالا ببرند و در مقابله با دشمن آنچه که می‌توانند توانمندی ایجاد کنند تا به این وسیله دشمنان خدا و دشمنان این مردم بترسند و جرأت تعرض به آب و خاک و آنچه که برای این نظام و انقلاب حرمت دارد نداشته باشند.

وی اظهار کرد: حوادث امروز در لبنان و حادثه‌ای که در تهران اتفاق افتاد نشان دهنده این است که اگر یک قدم عقب بیایید دشمن چندین قدم جلو خواهد آمد.

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام جمعه قوچان با اشاره به برگزاری یادواره سردار شهید یوسف کلاهدوز، امیران و سرداران شهید دفاع مقدس شهرستان قوچان بیان کرد: در آغاز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از انجام رأی‌گیری شش نفر شهید یوسف کلاهدوز را به عنوان فرمانده سپاه انتخاب می‌کنند اما شهید کلاهدوز این مقام را نمی‌پذیرد که نشان‌دهنده اخلاص دلاورمردان و رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: این انگیزه الهی که در دل رزمندگان ما و رزمندگان اسلام وجود داشت اکنون در دل نیروهای حزب‌الله و جبهه‌های مقاومت وجود دارد و در تمام دنیا قابل مشاهده است.

حجت‌الاسلام هراتی مطلق با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد امکانات رزمندگان در جنگ تحمیلی، گفت: هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران مصداق جهاد فی سبیل الله بود یعنی همه برای خدا آمدند و همه برای خدا گام برداشتند و تیر در چله کمان گذاشتند.

 وی با یادآوری مبارزات شهید سید عباس موسوی قوچانی در دوران طاغوت بیان کرد: این شهید بزرگوار که از سرداران خراسان رضوی است در دوره مبارزه با طاغوت بیش از آنچه که تکلیف خودش بود ادا کرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی اسلحه را برمی‌دارد به سمت جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفت و در نهایت پاداش بزرگ خودش را از خداوند متعال گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha