• یکشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۹:۳۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401091308708
  • خبرنگار : 50210

مدیرکل استاندارد استان:

آسانسورهایی که استانداردسازی نشوند، پلمب می شوند

آسانسورهایی که استانداردسازی نشوند، پلمب می شوند

ایسنا/مرکزی مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: اگر ظرف مدتی مشخص برای استانداردسازی آسانسورهای استان اقدام نشود از طریق مرجع قضایی اقدام و پلمب آسانسور انجام می گیرد.

سعید میرنظامی سیزدهم آذرماه ۱۴۰۱ در دومین جلسه شورای استاندارد استان مرکزی با بیان اینکه برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید با رویکرد مسئله محوری حرکت کنیم، اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد ایران در دولت سیزدهم، احیای قانون تقویت و توسعه استاندارد به انجام رساند، البته این قانون جدید نیست و تلاش بر این است که ظرفیت های معطل مانده این قانون استفاده شود و در خدمات رسانی به مردم مدنظر قرار گیرد.

سعید میرنظامی با اشاره به اینکه امیدآفرینی ابرپروژه دولت به شمار می رود، گفت: مسلما ارائه خدمات کیفی به مردم امیدآفرینی را به دنبال دارد و سازمان ملی استاندارد در دولت سیزدهم از ظرفیت معطل مانده قانون استفاده می کند و خدماتی کیفی ارائه می کند.

وی تصریح کرد: طبق این قانون ورود سازمان به مسئله خدمات، از جنس نظارت استصوابی است.

میرنظامی با اشاره به اینکه دستگاه ها ملزم به همکاری با اداره کل استاندارد استان باشند، افزود: سلامت و ایمنی مردم بسیار اهمیت دارد و در بحث ایمنی، بهداشت و محیط زیست مدنظر است. به بحث استانداردسازی تجهیزات و زمین های بازی نیز به صورت جدی ورود شده است و تمام مجموعه های متولی باید پای کار باشند و در زمینه ایمن سازی و استانداردسازی اقدام کنند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون مکاتبات مختلفی با دادستانی ها، معاونت هماهنگی امور عمرانی و فرمانداری و شهرداری در خصوص استانداردسازی تجهیزات و زمین بازی صورت گرفت.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: استان مرکزی ۲۴۱ زمین بازی دارد که از این تعداد، ۱۵ زمین توسط تیم های بازرسی و ۱۴ زمین توسط اداره کل استاندارد مورد بازرسی قرار گرفته و ۱۳۴ مورد از تجهیزات نیز بازرسی شد، شهرداری ها باید نسبت به استانداردسازی تجهیزات تفریحی ملزم شوند.

وی در خصوص استانداردسازی آسانسورهای اماکن دولتی و عمومی اظهار کرد: در جلسه قبل شورای استاندارد استان، تصمیمات خوبی اتخاذ شد و قرار شد که در بازه زمانی یک ماه اطلاعات تمامی اسانسورهای عمومی در سامانه درج و ظرف چهار ماه نسبت به استانداردسازی آنها اقدام شود. استاندارد آسانسور اجباری است و بر همین اساس طبق دستور دادستان، اگر ظرف مدت مشخصی برای استانداردسازی اقدام نشود از طریق مرجع قضایی اقدام و پلمب آسانسور انجام می گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha