• شنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401091207447
  • منبع : نمایندگی سمنان

همزمان با روز جهانی معلولین تاکید شد:

ضرورت زمینه‌سازی برای حضور فعال معلولین در جامعه

ضرورت زمینه‌سازی برای حضور فعال معلولین در جامعه

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با اشاره به لزوم مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولین خواستار فراهم شدن زمینه لازم برای حضور فعال افراد معلول در جامعه شد.

سید محمدرضا هاشمی، شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ در آیین گرامیداشت ۱۲ آذر، روز جهانی معلولین در مدرسه مهرورزان سمنان اظهار کرد: معلولیت محدودیت ایجاد نخواهد کرد و این یک تصور و باور غلط است و نباید مانع حضور معلولان در سطح جامعه شود.
وی افزود: حذف محدودیت‌ها و تبدیل این مقوله به فرصت نیاز به یک اراده قوی دارد که در معلولین این مهم بسیار قوی تر از افراد عادی وجود دارد.
هاشمی تاکید کرد: امکانات آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی باید در راستای تحقق همسان سازی، توانمند سازی و حضور فعال معلولان در جامعه بسیج خواهد شد.
استاندار سمنان گفت: افراد دارای معلولیت در سطح جامعه، نباید هیچگونه دغدغه‌ای برای تردد و حضور در اجتماع و فراگیری آموزش‌ها داشته باشند.

هاشمی همچنین در جلسه هیات امنای پارک موزه دفاع مقدس استان گفت: تبیین‌ رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان ۸ سال دوران دفاع مقدس برای دانش آموزان ، دانشگاهیان و نسل‌ آینده به صورت ویژه در دستور کار قرار داشته باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها، حاج قاسم‌ سلیمانی از این شهید والامقام به عنوان اسطوره اخلاق ، اخلاص و عمل و یگانه شخصیت بین المللی مقاومت نام برد و ادامه داد: شهید حاج قاسم‌ سلیمانی قهرمان جهان‌ اسلام ، آزادی خواهان دنیا و ملت ایران است و ما نیز مکلف هستیم‌ تا یاد و خاطره شهید سلیمانی را همواره گرامی‌ بداریم.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم‌ سلیمانی علاوه بر مبارزه با تروریست‌های داعشی در خارج مرزها، در بحث خدمت به مردم با محوریت محرومین نیز همواره حاضر بودند.
وی تاکید کرد: یاد و خاطره شهید سلیمانی مختص روز جهانی‌ مقاومت نیست و هر روز باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.
هاشمی گفت: بهترین‌ راه مبارزه با آسیب های اجتماعی و تهدیدات دشمن، تقویت برنامه های مرتبط با گرامیداشت رشادت‌ها و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس است.
استاندار سمنان در پایان اظهار کرد: اقدامات لازم در راستای تکمیل پارک‌ موزه دفاع‌ مقدس استان توسط دستگاه های اجرایی متولی امر در دستور کار قرار داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha