• پنجشنبه / ۱۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401091006613
  • منبع : نمایندگی سمنان

در ۳۰ پایگاه شهری و جاده‌ای صورت می گیرد:

خدمات‌دهی اورژانس پیش بیمارستانی استان سمنان با ۳۲ آمبولانس

خدمات‌دهی اورژانس پیش بیمارستانی استان سمنان با ۳۲ آمبولانس

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از ارائه خدمات در ۳۰ پایگاه اورژانس شهری و پایگاه جاده‌ای با ۳۲ آمبولانس در اورژانس پیش‌بیمارستانی ۶ شهرستان تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.

کامران قدس پنج‌شنبه ۱۰آذرماه از رونمایی از سامانه یکپارچه فرماندهی عملیات اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد و اظهار کرد: این سامانه، فعالیت واحدهای عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه را  در شهرهای سمنان ، سرخه، مهدی شهر، دامغان، گرمسار و آرادان را پوشش می‌دهد و فرماندهی عملیات  و پاسخگویی به تماس‌های تلفنی با اورژانس ۱۱۵به صورت متمرکز در این مرکز انجام می‌شود .

وی با اشاره به ارتقای سیستم اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه با طرح تجمیع مراکز پیام و راه اندازی دیسپچ واحد  افزود: با راه‌اندازی سامانه اتوماسیون عملیاتی آسایار در اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه، فرم‌های کاغذی حذف و فعالیت‌های اورژانس پیش بیمارستانی به صورت الکترونیک ثبت و نگهداری می‌شود.

دکتر قدس ادامه داد: سیستم اتوماسیون عملیاتی آسایار اورژانس پیش بیمارستانی، دسترسی به آمار و اطلاعات اورژانس را تسهیل و فرصتی فراهم می‌کند تا با بهره‌گیری به موقع از آمار و اطلاعات مجموعه، برنامه‌های موثری برای ارتقای سیستم اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: مرحله اول راه‌اندازی و بهره‌برداری از سامانه اتوماسیون عملیاتی آسایار در سال ۱۳۹۷ برای شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدیشهر اجرایی شده و با اجرای مرحله دوم برای شهرستان‌های دامغان، گرمسار و آرادان طرح تجمیع مراکز پیام شهرستان‌های تحت پوشش و راه‌اندازی استقرار دیسپچ متمرکز دانشگاه تکمیل گردید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: در این طرح فعالیت‌های مراکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه توسط واحد بهبود کیفی و مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی پایش می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت های اورژانس پیش بیمارستانی سمنان گفت: مجموعه اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه با ۱۰ پایگاه اورژانس شهری،۲۰ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی با ۳۲ آمبولانس فعال به شهروندان استان و زائرین علی ابن موسی الرضا(ع) خدمات فوریت‌های پزشکی را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha