• شنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401082819293
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون استاندار سمنان در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد:

تحقق تعهد یک ساله اشتغال در نیمه سال/ عقب‌ماندگی ۱۹ درصدی مشاغل خانگی از شاخص جهانی

تحقق تعهد یک ساله اشتغال در نیمه سال/ عقب‌ماندگی ۱۹ درصدی مشاغل خانگی از شاخص جهانی

ایسنا/سمنان معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار سمنان از تحقق تعهد یک ساله اشتغال این استان در نیمه سال و تلاش پرشتاب برای اشتغالزایی بیش از این سهمیه هدفگذاری شده تا پایان سال خبر داد.

محمدرضا صادقی با حضور در دفتر ایسنا و در گفت‌وگو با خبرنگاران ایسنا اظهار کرد: رایزنی‌های لازم از سوی استان در ارتباط با افزایش اعتبارات تخصیصی به مشاغل خنگی صورت گرفته و در تلاشیم که بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان افزون بر سهمیه استان در این بخش جذب کنیم.
معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار سمنان از خیز این استان برای جذب بیش از ۲۰۰درصدی اعتبارات مشاغل خانگی خبر داد.

تحقق تعهدات یک ساله اشتغال استان در نیمه سال
معاون استاندار سمنان از آمادگی استانداری سمنان برای حمایت از فعالان این بخش خبر داد و تصریح کرد: امسال برای جذب ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ برنامه‌ریزی شده ضمن اینکه تسهیلات کم‌بهره دیگری نیز برای حمایت از فعالان تولید در استان تامین شده است.

وی با اشاره به تحقق تعهدات اشتغال استان در سال‌جاری گفت: قرار بوده که استان سمنان امسال ۱۱ هزار شغل ایجاد کند که با تلاش مسوولان استان در آبان‌ماه نه تنها تعهدات یک ساله محقق شده بلکه از آن نیز عبور کرده است.
معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار سمنان از تحقق ۱۰۱ درصدی تعهد اشتغال استان تا آبان‌ماه خبر داد و افزود: عملکرد استان سمنان در این بخش بسیار خوب بوده است.

تحقق تعهد یک ساله اشتغال در نیمه سال/عقب‌ماندگی 19درصدی مشاغل خانگی از شاخص جهانی

صادقی با اشاره به ظرفیت بالای اشتغالزایی در مشاغل خانگی اظهار کرد: متاسفانه در گذشته کمتر به این حوزه پرپتانسیل توجه شده است.

عقب ماندگی ۱۹ درصدی مشاغل خانگی ایران از میانگین جهانی

وی سهم کشورهای توسعه یافته از مشاغل خانگی را بیش از ۲۳ درصد برشمرد و ادامه داد: این در حالی است که سهم مشاغل خانگی از اشتغال در کشور ما حدود چهار درصد است و همین شاخص که ۱۹ درصد کمتر از میانگین جهانی است، گویای این است که این بخش می‌تواند بستر مناسبی برای اشتغالزایی بیشتر باشد.

معاون استاندار سمنان اضافه کرد: توجه به اشتغالزایی در حوزه مشاغل خانگی هم از منظر پدافند غیرعامل و هم از منظر توسعه عدالت اجتماعی از اهمیت بالا برخوردار است و از این رو دولت سیزدهم نیز به این بخش توجه ویژه‌تری خواهد داشت.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با مطالبه فعالان صنایع دستی حاضر در نمایشگاه منطقه‌ای میراث فرهنگی استان سمنان با تقدیر از برپایی نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی از سوی میراث فرهنگی و جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: استقبال قابل توجه مردم استان از این نمایشگاه بزرگ، نشان از ظرفیت بالای صنایع دستی در استان و کشور دارد.
عملکرد موفق میراث فرهنگی و جهاددانشگاهی سمنان در برپایی نمایشگاه

صادقی این نمایشگاه هم از بعد اقتصادی و هم از بعد ایجاد بازار برای صنایع خلاق و مشاغل خانگی و در مجموع صنعت توریسم از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت: برپایی چنین جشنواره هایی به نشاط اجتماعی که زیربنای امنیت و رضایت اجتماعی بیشتر نیز هست، کمک شایانی می‌کند و نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی استان سمنان که با مشارکت جهاددانشگاهی و میراث فرهنگی استان برگزار شده از هر دو بعد موفق عمل کرده است .

صادقی اضافه کرد: استمرار اینگونه نمایشگاه‌ها می‌تواند به بهبود اقتصاد و به ویژه به رونق اقتصادی بیشتر در حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان کمک کند.

تحقق تعهد یک ساله اشتغال در نیمه سال/عقب‌ماندگی 19درصدی مشاغل خانگی از شاخص جهانی

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه دولت آیت الله رییسی از فعالان این بخش پشتیبانی خواهد کرد اظهار کرد: مسوولان استان چه در حوزه مالی و چه در بحث سرمایه در گردش آماده حمایت از فعالان این بخش هستند.

وی با اشاره به گفت‌وگوی مستقیم خود با غرفه‌داران حاضر در نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی گفت: به نظر می‌رسد که مهمترین مشکل این بخش، "شناخت بازار" باشد لذا ایجاد شتابدهنده‌ها و ایجاد واسطه و برقراری ارتباط بین بازار و تولیدکننده از اهمیت بالا برخوردار است از همین رو معاونت اقتصادی استانداری نیز همین توان خود را برای کمک به این بخش به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha