• پنجشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401082618387
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس اتاق سمنان:

نباید فعالان صنایع دستی برای یک وام ۵۰ میلیونی معطل بمانند

نباید فعالان صنایع دستی برای یک وام ۵۰ میلیونی معطل بمانند

ایسنا/سمنان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با تجلیل از برپایی نمایشگاه بزرگ صنایع دستی در استان به عنوان یک نمایشگاه موفق، بر لزوم حمایت از صنایع دستی استان تاکید کرد و گفت: نباید هنرمندان و فعالان صنایع دستی برای یک وام ۵۰ میلیونی معطل بمانند.

علی‌اصغر جمعه‌ای با حضور در دفتر ایسنا در نمایشگاه بزرگ منطقه ای صنایع دستی در گفت‌وگو با ایسنا با تقدیر از برپایی نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی از سوی میراث فرهنگی و جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: اگرچه در سنوات قبل نیز نمایشگاه‌هایی در این بخش برگزار شده اما برپایی نمایشگاهی به این گستردگی برای اولین‌بار است که در استان برگزار می‌شود که جای تقدیر دارد.
وی بر لزوم حمایت بیشتر از فعالان صنایع دستی در استان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه تعداد زیادی از فعالان این بخش را زنان و خصوصا زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، حمایت تسهیلاتی از این بخش الزامی است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با گلایه از برخی بانک‌ها در اعطای تسهیلات به فعالان این بخش گفت: گاهی برخی بانک‌ها برای اعطای یک تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به فعالان این بخش سخت‌گیری می‌کنند و این در حالی است که مقام ارشد اجرایی استان و میراث فرهنگی استان نگرش مثبتی به حمایت از فعالان این بخش دارند.
جمعه‌ای از تلاش اتاق سمنان برای حمایت بیشتر از فعالان صنایع دستی خبر داد و تصریح کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان تلاش خواهد کرد که بعد از برپایی نمایشگاه یک نشست با فعالان صنایع دستی و هنرمندان فعال در این بخش داشته باشد تا به عنوان نماینده بخش خصوصی، حمایت بیشتری از فعالان صنایع دستی و مشاغل خانگی کند.
وی با اشاره به خیز مسوولان استان برای تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی اضافه کرد: اگر می خواهیم که این رشد اقتصادی در استان محقق شود باید حمایت بیشتری از بخش تولید در استان صورت گیرد و بانک ها نیز همراهی و همکاری بیشتری داشته باشند.

نباید فعالان صنایع دستی برای یک وام ۵۰ میلیونی معطل بمانند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ادامه داد: رویکرد تخصصی به برپایی نمایشگاه‌ها می‌تواند به بهره‌برداری بهتر از نمایشگاله های بزرگی از این دست کمک کند.
وی در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با تمرکز بیشتر اتاق سمنان بر صنعت و معدن و مغفول ماندن دیگر بخش‌ها گفت: اتاق سمنان حدودا ۲۰ سال پیش اولین انجمن صنایع دستی کشور را در استان بنیان نهاد ولی متاسفانه در آن زمان حمایت زیادی صورت نگرفت. اگر حمایتی صورت می گرفت چه بسا صنایع دستی استان امروز در جایگاه بهتری از امروز قرار داشت.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با بیان اینکه اتاق سمنان به دنبال ایجاد اولین انجمن بوم‌گردی‌های کشور در استان است افزود: تاسیس این گونه انجمن‌ها می‌تواند به رونق بیشتر در حوزه گردشگری و صنایع دستی کمک کند.
وی با بیان اینکه ارتباط کشور با بازارهای دنیا در آینده دگرگون خواهد شد گفت: تحول در این بخش می‌تواند به تحول در صنعت گردشگری در کشور کمک کند و اتاق بازارگانی به عنوان متولی بخش خصوصی می تواند نقش مهمی در این بخش ایفا کند.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان با بیان اینکه سمنان در بخش های مختلف صنایع دستی و از جمله در سفال و سرامیک، گلیم و دست‌بافته‌ها و...حرف های زیادی برای گفتن دارد افزود: معرفی این ظرفیت‌ها می‌تواند به بهبود اقتصاد صنایع دستی و صنعت پردرآمد گردشگری در استان کمک کند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در پایان با تمجید از فعالیت های میراث فرهنگی و جهاددانشگاهی استان در برپایی این نمایشگاه منطقه‌ای گفت: همکاری این دو نهاد سبب شده که نمایشگاه بزرگی در این ابعاد برای نخستین بار در استان برگزار شود و همین می تواند به معرفی و شناساندن ظرفیت های بالای استان در بخش گردشگری و خصوصا صنایع دستی کمک شایانی کند.
وی از صنایع دستی به عنوان بخش مهمی از هویت ما ایرانیان نام برد و گفت: با همین رویکرد؛ کمیسیون گردشگری به عنوان یکی از فعالترین کمیسیون‌ها در اتاق بازارگانی شکل گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha