• دوشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401082316063
  • خبرنگار : 50534

اصغر اسماعیلی مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان شد

اصغر اسماعیلی مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان شد

ایسنا/زنجان مدیرکل سابق راه‌وشهرسازی استان زنجان نیز در این مراسم گفت: نیروی انسانی باکیفیت سرمایه هر تشکیلات و سازمانی است. 

مسعود بیات‌منش ظهر امروز (۲۳ آبان‌ماه) در مراسم تودیع معارفه مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه بخش خصوصی پشتیبان بزرگی است، اظهار کرد: دولت باید خود را چابک‌تر و کوچک کند. نگاه برون‌سپاری مورد توجه واقع نشده‌ است، لذا اینکه تعداد نفرات در یک سازمانی زیادتر شود، موفقیت نیست.‌ 

وی با بیان اینکه تامین حقوق یک فرد در سال به طور متوسط ۱۵۰ میلیون است، ادامه داد: این مبالغ در پروژه‌های عمرانی اگر سرمایه‌گذاری شود باعث توسعه، ارزش‌افزوده، آبادانی و اشتغال‌آفرینی در کشور خواهد شد در اصل باید در جذب نیروی انسانی موثر و استفاده از بدنه‌ کارآمد استفاده کنیم.

بیات‌منش با بیان اینکه تامین و ساخت مسکن یکی از سه شعار اصلی دولت سیزدهم بود، اضافه کرد: قانون جهش تولید که همراه با نهضت ملی مسکن شد این الزام را ایجاد کرد که در این  راستا قدم برداریم‌. اگر چه وزارت راه‌وشهرسازی متولی ساخت ۴ میلیون مسکن در۴ سال است، اما دولت این موضوع را برنامه‌ریزی و مدیریت می‌کند.

این مسئول با اشاره به همراهی مطلوب بخش خصوصی، اذعان‌ کرد: برخی به دولت بابت این پیشنهاد و ورودش به حوزه مسکن انتقاد دارند در حالی که شاید اگر تمام این کار از طریق بخش خصوصی بود افرادی که تامین مالی نداشتند، نمی‌توانستند صاحب مسکن شوند؛ لذا سیاست‌های دولت در تامین زمین موثر بوده اگر چه پروژه‌های بزرگ با نواقصی هم همراه هستند.

بیات‌منش با اشاره به اجرای پروژه مسکن مهر، ابراز کرد: از ۲۸ هزار واحد مسکن مهر در زنجان در حدود ۱۰ سال گذشته ۱۷ هزار واحد خود مالکی با وام‌های ۴ تا ۷ درصدی بود و حمایت‌های خوبی در آن زمان به لحاظ منابع اتفاق می‌افتاد و ۱۱ هزار واحد دیگر به صورت مسکن حمایتی از طریق تعاونی و تفاهم‌نامه‌های سه‌جانبه تحویل‌ داده ‌شد.

این مسئول، خواهان ادامه‌دار شدن تخصیص اعتبار از بند ب تبصره ۱۱ شد و اذعان کرد: از دیگر پروژه‌های مهم، ساخت شهر جدید قیدار است چرا که شهرستان خدابنده با توجه به موقعیت فوق‌العاده به لحاظ کشاورزی نیاز به فضای جدید برای توسعه دارد، لذا وجود زمین‌های شهر جدید قیدار می‌تواند این سرمایه‌ها را درون استان نگه دارد.

وی با اشاره به پروژه کمربند شمالی زنجان، این پروژه را در توسعه استان مهم دانست و عنوان کرد: این پروژه در رفع ترافیک شهری و تعامالات بیشتر در بخش غربی این مهم حائز اهمیت ‌است.

بیات‌منش با اشاره به الحاق هزار هکتار به محدوده شهر زنجان، خاطرنشان کرد: وجود ۱۲ هزار متقاضی مجرد و ۶ هزار مشتری متاهل این ضرورت را ایجاد می‌کند که این الحاق انجام گیرد که کارهای کارشناسی و فنی نیز انجام شده و برای توسعه شهر نیازمند اقدامات سریع در این خصوص هستیم. همچنین الحاق ۱۶۰ هکتار به محدوده شهر زنجان در محدوده شمال گرده‌داغ را داریم که این اراضی در مالکیت دولت بود و در دست اجرا است.

سرپرست جدید اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان زنجان نیز در این مراسم گفت: حمل و نقل به عنوان یکی از فاکتورهای اقتصادی هر کشور و منطقه به حساب می‌آید. 

اصغر اسماعیلی با اشاره به کمبود منابع، خواهان اجرای تبصره ۱۱ و مساعدت‌های مالی بیشتر برای این پروژه‌ها شد و اذعان کرد: ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه در مدت زمان کم محقق نمی‌شود اما عزم و اراده جدی در تسریع آن اثرگذار خواهد بود.

این مسئول با اشاره به ظرفیت زمین در توسعه و ساخت مسکن‌، اذعان کرد: مهم‌ترین اولویت ما و دولت در استان و کشور ساخت مسکن باکیفیت است.

به گزارش ایسنا در این مراسم اصغر اسماعیلی به‌عنوان سرپرست اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان زنجان معرفی و از خدمات چهار ساله مدیرکل قبلی این اداره قدردانی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha