• یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401082215189
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

اصفهانی‌ها با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند

اصفهانی‌ها با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند

ایسنا/اصفهان نمایندگانی از اقشار مختلف مردم استان اصفهان، به مناسبت روز ۲۵ آبان، روز حماسه و ایثار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند.

 نمایندگانی از اقشار مختلف مردم استان اصفهان، به مناسبت روز ۲۵ آبان، روز حماسه و ایثار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب دیدار و با ایشان تجدید میثاق می‌کنند. 

به گزارش ایسنا و به نقل روابط عمومی استانداری اصفهان، چگونگی این دیدار و جزئیات بیشتر آن در حال پیگیری است و به محض اطلاع به سمع و نظر مردم مشتاق، ولایتمدار و انقلابی استان اصفهان خواهد رسید.

۲۵ آبان‌ماه سال ۶۱، مردم اصفهان، ۳۷۰ شهید عملیات محرم را برروی دستان خود تشییع و در گلستان شهدای این شهر به خاک سپردند.

مقام معظم رهبری در ۲۶ آبان‌ماه سال ۹۶ در دیدار با مردم اصفهان فرمودند: «در بیست‌وپنجم آبان سال ۶١ در یک روز اصفهانی‌ها حدود ۳۶۰ شهید را تشییع کردند؛ این چیز کوچکی نیست. حدود ۳۶۰ شهید در یک روز وارد اصفهان شدند و روی دست مردم تشییع شدند. شما جوانها نبودید، آن روزها را ندیدید، آن حماسه و آن شور را ندیدید. چند روز بعد [هم] -اینکه عرض می‌کنیم تا آخر آبان، چون شاید هنوز به سی‌اُم آبان نرسیده بود- ۲۵۰ شهید دیگر را وارد اصفهان کردند؛ باز مردم تشییع کردند، روی دست گرفتند و با استحکام، طاقت نشان دادند؛ خیلی طاقت می‌خواهد، خیلی ظرفیّت می‌خواهد. ظرفیّت روحی بالاتر است از ظرفیّت جسمی و ظرفیّت اجتماعی. اینکه مردم یک شهر بچّه‌های خودشان را، جوان‌های خودشان را، آن‌هم بهترین جوان‌ها را، بر روی دستشان تشییع کنند و خم به ابرو نیاورند، خیلی مهم است. اینها را اگر در تاریخ نوشته بودند، در کتاب‌ها برای ما می‌خواندند، ما راحت باور نمی‌کردیم امّا به چشم خودمان دیدیم. چطور طاقت آوردند؟ در همان روز و فردای آن روزی که حدود ۳۶۰ شهید تشییع شدند، جوان‌ها صف کشیدند برای رفتن به جبهه و رفتند. دو لشکر قَدَر که در شهر اصفهان و شهرهای استان اصفهان بودند -لشکر امام حسین (علیه‌السّلام) و لشکر نجف- دوباره پُر شد از جمعیّت جوان مؤمن و فداکار. نه پدر و مادرها مانع شدند، نه جوانها تردید کردند. دوباره همان دو لشکر خط‌شکن که این ضایعه‌ی سنگین بر آنها وارد شده بود، پُر شد. در عملیّات محرّم بیشتر شهدا اصفهانی بودند؛ اصفهان این است».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha