• یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۰۰:۳۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401082214734
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده انتظامی استان هشدار داد

زنگ خطر تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمد

زنگ خطر تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از به صدا درآمدن زنگ خطر وقوع تصادفات در این استان خبرداد و گفت: باید همه دستگاه‌های متولی که در زمینه ترافیک نقشی دارند با حساسیت بیشتر توجه کنند.

سردار کیقباد مصطفایی با اشاره به اینکه امنیت جاده‌ها به لحاظ ترافیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: در هفت ماهه سال جاری ۱۵ هزار و ۴۸۵ فقره تصادف در استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی با اشاره به کاهش یک درصدی متوفیان حوادث رانندگی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ششمین استان کشور به لحاظ نرخ وقوع تصادف در هر ۱۰۰ هزار نفر است.

فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میانگین نرخ وقوع تصادفات در کشور در هفت ماهه امسال یک هزار و ۴۳۲ فقره بوده اما آمار استان کهگیلویه و بویراحمد دو هزار و ۱۷۱ فقره است یعنی ۷۳۸ فقره تصادف در اسن استان نسبت به سایر استانهای کشور بیشتر است.

سردار مصطفایی تاکید کرد: زنگ خطر وقوع تصادفات در استان کهگیلویه و به صدا درآمده است و باید همه دستگاههای متولی که در زمینه ترافیک نقشی دارند با حساسیت بیشتر توجه کنند.

وی ادامه داد: جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد کوهستانی، صعب‌العبور و پرپیچ خم و هزینه راهسازی چندین برابر سایر استانهاست.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سطح استان مردم استان بعلت فقر نسبی، معمولا خودروهایی سوار می شوند که نسبت به استاندارد در سطح پایین‌تری قرار دارند و همیشه این میزان خطر پذیری نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است.

سردار مصطفایی تصریح کرد: میزان وقوع مرگ و میرهای و خسارات وارده به سرنشینان و رانندگان نسبت به استان‌های کشور بالاتر است.

وی اظهار کرد: تردد خودروهای پرخطر شوتی و حامل اتباع بیگانه بدلیل همجواری با استان‌های جنوبی خصوص بوشهر و بنادر افزایش جانباختگان تصادفات استان را در پی داشت.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یک فقره تصادف خودروی حامل اتباع بیگانه ۵ نفر در صندوق یک خورد جاسازی شده بودند که از بین رفتند.

به گزارش ایسنا، مصطفایی افزود: باید از بعد فرهنگی رسانه ها، دانشگاهها و مدارس جهت ارتقای فرهنگ رانندگی تلاش کنیم.

گفتنی است در پایان این نشست به جهت تلاش‌های معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و همکاری خوب با نیروی انتظامی لوح تقدیری از سوی فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد به کیامرث حاجی‌زاده اهداء شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha