• شنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401082114649
  • خبرنگار : 50039

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان عنوان کرد

دستفروشی اتباع بیگانه در گرگان/ دوربین به‌دستان مانع ساماندهی

دستفروشی اتباع بیگانه در گرگان/ دوربین به‌دستان مانع ساماندهی

ایسنا/گلستان معاون خدمات شهری شهرداری گرگان با بیان اینکه بخش اعظمی از دستفروشان گرگان از اتباع بیگانه هستند، افزود: برخی شهروندان دوربین به‌دست مانع اجرای قانون جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان و سدمعبر هستند.

احمد سالاری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اشغال پیاده‌روها و معابر عمومی توسط دستفروشان و مغازه‌داران بر اساس تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ممنوع است، اظهار کرد: مدتی‌است در سطح شهر گرگان، خیابان‌های امام خمینی(ره)، کاشانی، ولی‌عصر(عج) و پاسداران شاهد این پدیده نامتعارف اجتماعی هستیم که گلایه همشهریان را در پی دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان با تأکید بر اینکه بخش اعظمی از سدمعبر توسط دستفروشان اتباع بیگانه و بخشی توسط وانتی‌ها، مغازه داران و کسبه همان مناطق ایجاد شده است، ادامه داد: هر چند نگاه دست‌اندرکاران شهرداری گرگان به اتباع بیگانه «انسانی» بوده اما تأکید قانون برخورد برابر با آنان، همانند برخورد با هموطنان است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری باید نسبت به ساماندهی دستفروشان و اجرای قانون ممنوعیت سدمعبر اقدام کند، افزود: درخواست عموم شهروندان، اقدام قاطع شهرداری در این زمینه است ولی برخی افراد دوربین به‌دست مانع اجرای قانون جمع‌آوری و پاکسازی معابر شهر از سدمعبر هستند.

سالاری با بیان اینکه از دوران سخت کرونا، وضعیت معیشت مردم تضعیف و اقدام برای دستفروشی در جامعه چند برابر شد، خاطرنشان کرد: اقدام به دستفروشی، تردد عابران پیاده در پیاده‌روها را با مشکل مواجه کرده و بهانه‌ای برای سوءاستفاده مغازه‌داران برای سدمعبر روبروی مغازه‌ها شده است.

شناسایی ۲۰۰ دستفروش در گرگان

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان ساماندهی این پدیده را مستلزم همکاری همه جانبه سایر دستگاه‌ها به خصوص اتحادیه‌های صنفی دانست و اضافه کرد: این طرح باید بدون تنش و با احساس مسئولیت، کار مستمر و تعامل اتحادیه های صنفی، نیروی انتظامی، دامپزشکی، بهداشت‌ودرمان و دستگاه قضا اجرا شود.

وی عدم استعلام اتحادیه اصناف از شهرداری در خصوص وضعیت واحد صنفی در زمان صدور پروانه کسب را از دلایل عدم تبعیت کسبه از قانون سد معبر عنوان کرد و گفت: شهرداری از وضعیت کاربری واحدهای صنفی سطح شهر مطلع است و اتحادیه‌ها می‌توانند با استعلام وضعیت محل کسب اشخاص از شهرداری، به واحدهای مجاز پروانه کسب صادر کرده تا در زمان بروز تخلف، ابزار برخورد با کسبه خاطی را داشته باشد.

سالاری با تأکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۲۰۰ دستفروش در شهر گرگان شناسایی شده است، تصریح کرد: زمینی در محدوده شهر برای این منظور پیشنهاد شده و می‌توان با هدایت دستفروشان و وانتی‌ها به زمین مذکور، علاوه بر جمع‌آوری آنها از سطح شهر، بستر کسب و کارشان را فراهم کرد.

این مقام مسئول در پایان پاکسازی معابر شهر از زباله را از دیگر وظایف خدمات شهری برشمرد و یادآور شد: شهرداری گرگان با ۵۷۰ نیروی خدماتی و پاکبان که در قالب سه شرکت پیمانکاری ساماندهی شده‌اند، مشغول نظافت و پاکسازی کوچه‌ها و معابر شهری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha