• شنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1401082114266
  • خبرنگار : 71631

شاهکار «لارسن» ادامه‌دار شد

شاهکار «لارسن» ادامه‌دار شد

یک نویسنده زن سوئدی جلد جدید مجموعه رمان‌های پرفروش «هزاره» که نخستین‌بار به قلم «استیگ لارسن»‌ نویسنده و روزنامه‌نگار فقید نوشته شده بود را روانه بازار کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، «کارین اسمیرنوف»(Karin Smirnoff) یک نویسنده سوئدی و نخستین زنی است که مجموعه رمان‌های پرفروش «هزاره» اثر «استیگ لارسن» را ادامه داده است. جلد جدید این مجموعه با عنوان «دختری در چنگال عقاب»‌ و به قلم «کارین اسمیرنوف» منتشر شد.

سه جلد نخست مجموعه «هزاره» با عنوان‌های «دختری با خالکوبی اژدها»‌،‌ «دختری که با آتش بازی کرد» و «دختری که به لانه زنبور لگد زد» توسط «استیگ لارسن» نویسنده و روزنامه‌نگار سوئدی نوشته شد و پس از درگذشت ناگهانی او در سال ۲۰۰۴ به ترتیب منتشر شدند.

«لارسن» قصد داشت این مجموعه رمان‌ها را به ۱۰ جلد برسد، درنتیجه در سال ۲۰۱۵  یک نویسنده سوئدی دیگر به نام «دیوید لاگرکرانتس» جلد چهارم این مجموعه را با عنوان «دختری در تار عنکبوت» منتشر کرد. «لاگرکرانتس» از که سوی «بنیاد لارسن» انتخاب شده بود علاوه بر جلد چهارم دو جلد دیگر از این مجموعه با عنوان‌های «دختری که چشم در ازای چشم می‌گیرد» و «دختری که دو بار زندگی کرد»‌ را نیز منتشر کرد.

حالا «کارین اسمیرنوف» مسوولیت نگارش هفتمین جلد از این مجموعه رمان‌ها را برعهده گرفته است. «اسمیرنوف» این رمان را به زبان سوئدی هفته گذشته منتشر شد، اما نسخه انگلیسی آن به ترجمه «سارا دث» اوت سال آینده روانه بازار می‌شود و انتشارات «MacLehose» آن را در بریتانیا منتشر خواهد کرد.

به گفته این انتشارات، تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از ۶ جلد نخست این مجموعه در سراسر جهان به زبان‌های مختلف فروخته شده است.

«اسمیرنوف» نیز همچون «لارسن» نویسنده اصلی این مجموعه سابقه روزنامه‌نگاری دارد. نخستین رمان «اسمیرنوف» با عنوان «برادر من» در بریتانیا منتشر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha