• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401081712188
  • خبرنگار : 50175

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد:

اختصاص ۱۱۰ میلیارد اعتبار برای حفر چاه‌های اضطراری در لرستان

اختصاص ۱۱۰ میلیارد اعتبار برای حفر چاه‌های اضطراری در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: وزارت نیرو ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای حفر چاه‌های اضطراری در جهت تأمین آب پایدار لرستان اختصاص داد.

حمیدرضا کرم‌وند امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کاهش سطح منابع آب زیرزمینی و نیز کاهش دبی آب چشمه‌ها موجب شده تا تولید و مصرف آب آشامیدنی در خرم‌آباد سربه‌سر شود.

وی با اشاره به وجود ۵۹۰ هزار مشترک در لرستان، افزود: هم‌اکنون روزانه ۵۰۰ هزار مترمکعب آب در استان تولید و همین مقدار هم در روز مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با تأکید بر ضرورت همکاری شهروندان در صرفه‌جویی آب مصرفی گفت: در صورت افزایش مصرف آب در تأمین آب شرب شهروندان لرستانی و خرم‌آباد با مشکل مواجه خواهیم شد.

کرم‌وند خاطرنشان کرد: برای تأمین منابع آب آشامیدنی پایدار شهر ۵۵۰ هزار نفری خرم‌آباد ۱۰ حلقه چاه در حال حفر است که تلاش می‌کنیم خارج از برنامه و در کوتاه‌مدت وارد مدار شوند.

وی اضافه کرد: اگر شهروندان الگوی مصرف آب را رعایت کنند نگرانی خاصی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان بیان کرد: با توجه به اینکه در چند ماه اخیرمشکلات تأمین آب احصاء و پیش‌بینی شده بود، شبکه‌های توزیع و انتقال آب در خرم‌آباد هوشمند و همین امر موجب کاهش مصرف آب در خرم‌آباد شد.

کرم‌وند ادامه داد: در حال حاضر چشمه‌های شهرهای مختلف استان به‌ویژه خرم‌آباد و بروجرد با ۷۰ درصد افت و کاهش آبدهی نسبت به درازمدت مواجه هستند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون آب آشامیدنی شهروندان خرم‌آباد از ۳ دهنه چشمه و ۳۸ حلقه چاه در حال تأمین است، افزود: همچنین در سال آبی گذشته (۱۴۰۰ -۱۴۰۱) با کاهش شدید بارندگی در خرم‌آباد و حوزه کرخه روبر شدیم و پیش‌بینی هواشناسی تا دو ماه آینده نیز مبنی بر کاهش بارندگی و کاهش چشمه‌های آبی در سال آبی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش‌بینی شده، وزارت نیرو با اختصاص اعتبار اضطراری ۱۱۰ میلیارد تومانی موافقت کرده و پیرو این موضوع باید ۱۰ حلقه چاه حفر شود که هم‌اکنون ۶ حلقه چاه به طورهمزمان در حال حفاری به‌منظور بهره‌برداری سریع تا دو ماه آینده است.

کرم‌وند تصریح کرد: با تکمیل این ۱۰ حلقه چاه در خرم‌آباد روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر آب در ثانیه یعنی حدود ۱۵ درصد به ظرفیت تولید آب در خرم‌آباد افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرایط همچنین در شهرستان بروجرد تا حد زیادی نگران‌کننده است و به این منظور در این شهرستان نیز طرح ۱۰ حلقه چاه جدید پیش‌بینی شده که ۵ حلقه چاه هم‌اکنون در حال حفاری است که با تکمیل حفاری این ۱۰ حلقه چاه ۲۰ درصد به ظرفیت تولید آب در بروجرد افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان اضافه کرد: به‌منظور تأمین آب پایدار، تکمیل آبرسانی از سرچشمه‌های مخمل کوه خرم‌آباد و آبسرده بروجرد تا دو تا سه سال آینده از مهمترین طرح‌های مورد تأکید استاندار لرستان و وزارت نیرو در این شهرستان‌ها است.

کرم‌وند بیان کرد: همچنین اداره کل آب و فاضلاب لرستان به‌منظور تأمین آب پایدار ۸ شهر استان از جمله کوهدشت، نورآباد، دورود، ازنا، سپیددشت، پلدختر و رومشکان خواستار تأمین ۱۳۰۰ میلیارد تومان از وزارت نیرو است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha