• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401081711772
  • منبع : نمایندگی اردبیل

طی ۲۱۶ روز گذشته؛

رشد ۳ درصدی مصرف گاز طبیعی در اردبیل نسبت به سال قبل

رشد ۳ درصدی مصرف گاز طبیعی در اردبیل نسبت به سال قبل

ایسنا/اردبیل مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: مصرف گاز طبیعی فشرده در استان اردبیل طی ۲۱۶ روز گذشته سال جاری، بیش از ۱۴۳ میلیون مترمکعب بوده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۳.۱ درصد رشد داشته است.

سید حجت مدنی ۱۷ آبان با اعلام این خبر افزود: ۳۳.۵ درصد سوخت خودروها در استان اردبیل به گاز طبیعی فشرده اختصاص دارد.

مدنی با اشاره به پتانسیل تولید گاز طبیعی فشرده در کشور تصریح کرد: تلاش شده سهم گاز طبیعی در سبد سوخت کشور افزایش یابد و از سوی دیگر باتوجه‌به اینکه شبکه گاز در سراسر استان گسترده شده است، امکان استفاده از این سوخت به‌عنوان سوخت خودروها وجود دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل افزود: طی سال‌های اخیر استفاده از سوخت‌های جایگزین به‌ویژه سی‌ان‌جی  در بخش حمل‌ونقل  موردتوجه دولت قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: با دارابودن ۷۰ باب جایگاه عرضه سی‌ان‌جی، به طور میانگین روزانه بالغ بر ۶۶۲ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده در بازه زمانی یاد شده به خودروهای گازسوز در سراسر استان عرضه شده است. 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از تأمین و ارسال بیش از ۱۲۳ میلیون لیتر سوخت در هفت‌ماهه نخست سال جاری به نیروگاه سبلان خبر داد.

 مدنی از تأمین و ارسال بیش از ۱۲۳ میلیون لیتر سوخت در هفت‌ماهه نخست سال جاری به نیروگاه سبلان خبر داد و افزود: با تلاش  کارکنان منطقه به‌خوبی تاکنون توانسته‌ایم سوخت جایگاه‌های سطح استان و نیروگاه‌ سبلان اردبیل را بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای تأمین کنیم.

وی درباره نفت گاز بخش غیر نیروگاهی گفت: مصرف نفت گاز در این بخش در بازه زمانی اشاره شده ۲۱۷ میلیون لیتر بوده که با آنالیز و مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.

مدنی با تأکید بر ضرورت مصرف بهینه سوخت در بخش خانگی، گفت: منظور از مصرف بهینه کم‌مصرف کردن نیست، بلکه درست مصرف کردن است و به همین دلیل اگر شهروندان فقط ۱۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی داشته باشند، برق هیچ خانه و کارخانه‌ای قطع نمی‌شود.

وی ضمن تأکید بر ذخیره‌سازی سوخت دوم افزود: قبل از شروع فصل پاییز به همه مصرف‌کنندگان توصیه می‌کنیم که سوخت دوم را ذخیره‌سازی کنند و در مورد نیروگاه نیز این اتفاق می‌افتد، چون معمولاً به دلیل عدم صرفه‌جویی در مصرف زمستانی، دچار افت فشار گاز می‌شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha