• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401081711549
  • خبرنگار : 71661

ریشی سوناک: جنگ اوکراین انگیزه‌ تسریع مقابله با تغییرات اقلیمی است

ریشی سوناک: جنگ اوکراین انگیزه‌ تسریع مقابله با تغییرات اقلیمی است

نخست‌وزیر انگلیس گفت، حمله روسیه به اوکراین باید انگیزه‌ای برای تسریع مقابله با تغییرات اقلیمی باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه هیل، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس در نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل در شرم‌الشیخ مصر گفت: جنگ زشت ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) در اوکراین و افزایش بهای انرژی در جهان نباید بهانه‌ای برای تضعیف جبهه مقابله با تغییرات اقلیمی باشد، ‌بلکه این‌ها دلایلی برای تسریع این اقدامات هستند.

او از کشورها خواست با بودجه‌های عمومی و خصوصی، ‌از زمین حفاظت کرده و به رشد کشورهای در حال توسعه کمک کنند.

سوناک از کشورها خواست منابع انرژی پاک خود را تنوع بخشیده و در انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کنند تا از وابستگی در حوزه انرژی در امان باشند. او همچنین بیان کرد که این کار به اشتغال‌زایی و رشد اقتصاد کمک خواهد کرد.

نخست‌وزیر انگلیس گفت: ما از نظر اخلاقی باید به تعهدات خود عمل کنیم، اما از نظر اقتصادی هم به نفع ماست. امنیت اقلیمی در موازات امنیت انرژی قرار دارد.

سوناک در ابتدا گفته بود که به دلیل مسائل داخلی انگلیس، قصد ندارد در این نشست اقلیمی شرکت کند؛ اما نهایتا لندن اعلام کرد که او در این نشست اقلیمی حاضر خواهد بود.

او با اشاره به کنفرانس اقلیمی سال گذشته در گلاسکو گفت، کشورها متعهد شدند که «میلیاردها پوند بودجه خصوصی را به توسعه زیرساخت‌های سبز جدید اختصاص دهند».

سوناک ادامه داد: پس بجای اینکه کشورهای در حال توسعه بار بدهی کربن کشورهای قدرتمند را به دوش کشیده و از آن‌ها انتظار داشته باشیم که همان مسیر پیشرفت را طی کنند، ما به این کشورها کمک می‌کنیم تا مسیر خود را برای دستیابی به رشد پاک طی کنند.

کشورهای ثروتمند جهان به دلیل ناتوانی در تامین بودجه سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار برای کشورهای کم‌درآمد - که در ۲۰۰۹ وعده‌اش را دادند - مورد انتقاد گسترده قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha