• یکشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401081509926
  • خبرنگار : 50210

چرا نردبان 68 متری آتش‌نشانی هنوز به اراک نرسیده است؟

چرا نردبان 68 متری آتش‌نشانی هنوز به اراک نرسیده است؟

ایسنا/مرکزی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: تولید نردبان بلندمرتبه آتش نشانی تنها توسط تعداد انگشت شماری شرکت در دنیا انجام می شود به همین دلیل خرید این نردبان و طی پروسه کارشناسی و مباحث فنی آن قدری زمان برد

فضلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری مانور امداد و نجات در اراک، اظهار کرد: سه شنبه هفته جاری به مناسبت هفته پدافند غیر عامل و به منظور آمادگی هر چه بیشتر، مانور امداد و نجات در ساختمان های بلند مرتبه کوی کوثر برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در بحران ها و حوادث عموما شاهد حضور همه مسئولان و عوامل سر صحنه حادثه هستیم در صورتی که نیاز است که اتاق فرماندهی فعال شود تا مسئولان در اتاق حاضر بوده و تنها عوامل اجرایی و عوامل امداد و نجات در صحنه حاضر شوند و مسئولان از اتاق فرماندهی شرایط را تحت کنترل درآورند و دستورات لازم را اعلام کنند که قطعا این امر از شلوغی صحنه جلوگیری می کند.

فضلی با اشاره به حادثه متروپل و ساختمان پلاسکو، گفت: اراک نیز به سمت بلندمرتبه سازی رفته است و لازم است که برای مواجهه با حوادث در ساختمان های بلندمرتبه آمادگی کافی وجود داشته باشد به همین دلیل برگزاری این مانور در ساختمان های بلند برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: ارتفاع ساختمان های بلند مرتبه در اراک به حدود ۷۲ متر رسیده است و سازمان آتش نشانی در حال حاضر نردبان ۳۲ متری هیدرولیکی در اختیار دارد، البته قرارداد خرید نردبان ۶۸ متری منعقد شده است و تا حدود ۷ تا ۸ ماه آتی وارد سازمان می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک اظهار کرد: تولید این نردبان تنها توسط تعداد انگشت شماری شرکت در دنیا انجام می شود به همین دلیل خرید این نردبان و طی پروسه کارشناسی و مباحث فنی آن قدری زمان برد، هر چند که در حال حاضر قرارداد این نردبان به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان منعقد شده و بر این اساس این ابزار مهم در اختیار سازمان قرار خواهد گرفت.

 فضلی اضافه کرد: مانور روز سه شنبه با محوریت سازمان آتش نشانی اراک و همکاری شهرداری و سازمان های تابعه، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه روح الله، شرکت های آبفا، گاز، برق، مخابرات، دادگستری، نیروی انتظامی، پزشکی قانونی، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، فرمانداری اراکف هواشناسی، بنیاد مسکن در اراک برگزار می شود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha