• سه‌شنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۱ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401072412857
  • خبرنگار : 30188

آشنایی با رولیک و کاربرد آن

آشنایی با رولیک و کاربرد آن

رولیک‌ها از قطعات اصلی سیستم‌های انتقال بشمار می‌روند که نقش اصلی را در انتقال و جابجایی مواد برعهده دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از امید عمران سهند، ما در این مجموعه انواع مختلفی از رولیک و غلتکها را تولید و بفروش می‌رسانیم، که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

مجموعه قطعاتی که در تولید رولیک بکار می‌روند عبارتند از: لوله با متریال مختلف – بلبرینگ – درپوش – قطعات سیل‌بندی و آب‌بندی – میله مرکزی – خار و سایر قطعات مربوطه.

وظیفه اصلی رولیک‌ها که بطور عمده به صورت هرزگرد در نوار نقاله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، ایجاد حرکت روان و پیوسته محصول، جلوگیری از اصطکاک و سایش بین تسمه نقاله و استراکچر، افزایش طول عمر تسمه نقاله، جابجایی مواد در ظرفیت‌های بالا است.

در برخی موارد با اتصال رولیک ها به همدیگر توسط زنجیر و دریافت نیرو از الکتروگیربکس برای انتقال پالت‌های چوبی یا فلزی استفاده می‌کنند، که از دیگر مزایای رولر کانوایرها می‌باشد. جهت انتخاب و دریافت مشاوره در مورد رولیک متناسب با صنعت و سیستم انتقال خود، با همکاران ما تماس بگیرید : 04134316055   و   09149169630   و   09142178355

انواع رولیک‌های تولید شده در شرکت امید عمران سهند:

رولیک هرزگرد:

آشنایی با رولیک و کاربرد آن

غلطک‌ها معمولا از جنس فلزی ساخته می‌شوند و دارای دو نوع ثابت و هرزگرد می‌باشند. در نوع ثابت، از هیچ بلبرینگی استفاده نمی‌شود و به عبارتی شفت و لوله در یک محور و  جدا از بدنه دستگاه حرکت می‌کنند و این درحالی است که در ساخت غلطک‌های هرزگرد از دو عدد بلبرینگ جهت چرخش خودکار لوله استفاده می‌شود.

رولیک سفارشی:

رولیک‌های کانوایری معمولا در قطر و طول‌های استاندارد به تولید می‌رسند که برای انواع  کانوایرها قابلیت استفاده را دارند. اما در برخی موارد، جهت ساخت نوار نقاله‌های سفارشی و نیز مختص پروژه‌ای خاص، نیاز است که از رولیک‌های سفارشی استفاده شود که قطر و طول آن و حتی در مواردی جنس لوله متفاوت است.

رولیک استیل:

در برخی موارد، محیطی که رولیک در آن قرار دارد، مرطوب، اسیدی و یا جهت انتقال موادغذایی می‌باشد و نیاز است که فلزی که در آن استفاده می‌شود، بهداشتی باشد. در چنین  مواردی از غلطک‌های استیل استفاده می‌شود که دارای مقداری کرم می‌باشد که از غلطک در برابر رطوبت و اسید و ... محافظت می‌کند.

رولیک ضربه گیر:

در مواردی نیز وزن محصولاتی که به وسیله‌ی نوار نقاله انتقال داده می‌شوند، بسیار زیاد می‌باشد  و حتی در برخی موارد، مواد از ارتفاع به یکباره روی تسمه نقاله فرود می‌آیند که در چنین  مواردی جهت کاهش آسیب‌پذیری تسمه و نیز کاهش میزان ضربه‌ای که مواد بر سطح رولیک‌ها و تسمه وارد می‌کنند، از رولیک‌های ضربه‌گیر استفاده می‌کنند که از روکش‌های لاستیکی برخوردار هستند.

رولیک برگشت :

رولیک‌های برگشت در واقع همان قطعات جداناپذیر از سیستم انتقال هستند که به اندازه عرض کانوایر ساخته می‌شوند و در قسمت زیرین نوارنقاله قرار می‌گیرند. وظیفه این رولیک‌ها، نگهداری تسمه  در مسیر برگشت نوار نقاله می‌باشد که معمولا در مواقع تخلیه بار صورت می‌گیرد که کانوایر در جهت معکوس استفاده می‌شود.

رولیک‌های پرسی:

آشنایی با رولیک و کاربرد آن

یکی از پرکاربردترین نوع رولیک در صنعت رولیک پرسی هستند. این نوع رولیک‌ها، به دلیل استفاده شدن بلبرینگ‌های ساعتی و همچنین عدم تعمیر پذیری آنها، قیمت نسبتا پایینی در مقایسه با سایر رولیک‌ها دارند. در صورت بروز ایراد در این نوع رولیک‌ها باید آنها را تعویض کنیم.

رولیک‌های تعویضی:

آشنایی با رولیک و کاربرد آن

نوع دیگری از رولیک‌ها که امکان تعمیر و همچنین تعویض بلبرینگ‌های در آنها وجود دارند. رولیک تعویضی بر اساس نیاز مشتری و همچنین نوع کاربرد آنها می‌توان از مرغوب‌ترین بلبریگ‌ها تولید کرد. یکی دیگر از مزایای رولیک‌های تعویضی عدم نفوذپذیری آب و گردغبار به داخل آن رولیک‌ها است.

رولیک‌های جوشی:

رولیک‌های جوشی به نوعی از بلبرینگ‌ها گفته می‌شود که در ساخت آنها از ورق‌های 3 میلیمتر استفاده می‌شود و همچنین درپوش‌های رولیک با جوش co2  به صورت تراز به بدنه متصل می‌شوند. این نوع از رولیک‌ها تنها رولیک قابل قبول در صنایع بزرگ از لحاظ کیفیت تولید هستند.

رولیک‌های تفلونی:

این نوع رولیک‌ها با توجه به قدرت سایدگی بالایی که دارند و در برابر خورندگی مقاوم می‌باشند جایگزین مناسبی برای رولرهای فلزی هستند، و در صنایع مواد غذایی و تولیدات عمرانی به کار گرفته می‌شوند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha