• یکشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401062015021
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

تولید آثار فاخر هنری از اولویت‌های کمیته فرهنگی کنگره شهداست

تولید آثار فاخر هنری از اولویت‌های کمیته فرهنگی کنگره شهداست

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: با توجه به شأن شهدا، تولید آثار فاخر هنری از اولویت‌های کمیته فرهنگی هنری و رزمایش این کنگره است.

منصور احمدی، در نهمین جلسه ستاد کنگره ملی ۶۵۴۴ شهید لرستان، سازمان بسیج هنرمندان را بازوی توانمند اجرایی کمیته فرهنگی هنری و رزمایش کنگره ۶۵۴۴ شهید استان دانست و افزود: بعد از گذشتن از بحران کرونا فعالیت‌های این کمیته‌ شتاب خوبی گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه طی چهار ماه گذشته ۱۵ جلسه تحقیقی و پژوهشی با هنرمندان و کنشگران عرصه فرهنگ و هنر استان درباره کنگره شهدا برگزار شده، افزود: سه اولویت راهبردی به تولید محتوای برنامه‌های فرهنگی هنری اضافه شده است.

وی گفت: اولویت اول پژوهش محور بودن همه تولیدات و برنامه‌های کمیته فرهنگی هنری است و سعی شده حداکثر توان را بر استفاده از تولیدات نو گذاشته شود.

احمدی اولویت دوم را تولید آثار فاخر هنری برشمرد و افزود:  بنا به شأن شهدا همه آثاری که تولید می‌شوند سعی شده آثار فاخر و ارزشمندی باشند و اولویت سوم نیز استفاده از هنرمندان بومی استان است.

فریدون کریمی‌والا، مسئول سازمان بسیج هنرمندان لرستان نیز در این جلسه به بیان برخی از اقدامات انجام شده کمیته فرهنگی هنری و رزمایش پرداخت و افزود: داستان‌های کوتاه با محوریت کودک و نوجوان به دبیرخانه رسیدند که تولید ۱۰ جلد کتاب دفاع مقدس در رده سنی کودک و نوجوان منتخب شده و در مرحله تصویرگری قرار دارند که به زودی چاپ خواهند رسید.

وی افزود: از ۱۲ عنوان کتاب پیش‌بینی شده با محوریت شهدای استان به ویژه شهدای هنرمند پنج عنوان تکمیل و آماده چاپ هستند.

مسئول بسیج هنرمندان لرستان برنامه‌ریزی و انتشارا فراخوان تئاتر با عنوان «سودای عشق» را یکی دیگر از برنامه‌های این کمیته برشمرد و افزود: این تئاتر با محوریت شهدای استان در سه بخش میدانی، صحنه‌ای و نمایشنامه برگزار خواهد شد و  داوری آثار از نیمه دوم مهر و اختتامیه آن پایان آبان ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha