• شنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401061914191
  • خبرنگار : 50310

یک کارشناس دین و رسانه:

منابع قدرت نرم کشور شناسایی شود

منابع قدرت نرم کشور شناسایی شود

ایسنا/لرستان یک کارشناس دین و رسانه با تأکید بر لزوم شناسایی منابع قدرت نرم کشور و پرهیز از عمل منفعلانه در مقابل جنگ نرم دشمن گفت: انقلاب اسلامی به سبب ریشه فرهنگی دارای منابع و ظرفیت‌های قدرت نرم بی‌نظیر است.

حجت‌الاسلام ابراهیم سامانی، در نشست مجازی روشنگری و بصیرت‌افزایی مرکز «نسرا» سازمان فضای مجازی بسیج لرستان که با موضوع «جنگ نرم و فضای مجازی» ویژه اساتید و دانشجویان حوزه و دانشگاه و فعالان رسانه‌ای استان برگزار شد، با اشاره به شرایط جنگ نرم در فضای مجازی، اظهار کرد: از ابتدای آفرینش بشر براساس آیات قرآن جنگ انسان با اصلی‌ترین دشمن او یعنی شیطان است.

وی با بیان اینکه تقابل انسان و شیطان از جنس جنگ نرم است، گفت: تمام انبیاء همواره در مقابل شیطان و طرفدارانش ایستاده‌ و دو جبهه حق و باطل شکل گرفته و جبهه حق در طول تاریخ پیروز میدان جنگ نرم بوده است.

سامانی با بیان اینکه در زمان امام حسین(ع) در خط پیامبر(ص) و جبهه حق و یزید در جبهه باطل بود، ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) نیز ادامه دهنده راه امام حسین(ع) بود در نتیجه انقلاب اسلامی شکل گرفت و به دنبال آن تمام استکبار جهانی در مقابل آن ایستاد.

این کارشناس دین و رسانه با اشاره به اینکه تقابل بین حق و باطل همیشگی است و در این جنگ ابزارها و روش‌های مختلفی وجود دارد، گفت: در جنگ سخت، تقابل‌ها فیزیکی و با ابزار جنگی است و ویژگی شاخص آن این است که دو جبهه حق و باطل به طور مشخص در کنار هم قرار می‌گیرند و به نبرد می‌پردازند.

وی با تأکید بر اینکه در جنگ نرم، دو جبهه مشخص نیستند و تشخیص حق از باطل سخت است، گفت: امروز دنیا درگیر جنگ رسانه‌ها و نرم بوده که لازمه آن جهاد تبیین است، کمااینکه دشمنان در جنگ نرم به دنبال ضعیف جلوه دادن قدرت و خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

سامانی با بیان اینکه امروز قدرت‌های بزرگ با رسانه کار می‌کنند و تأثیر آن‌ها از بمب اتم بیشتر است و روز به روز میدان رسانه گسترش پیدا می‌کند، گفت: رسانه‌های بیگانه به دنبال وارونه جلوه دادن حقایق هستند که در این راستا از تکنیک‌های رسانه‌ای متفاوتی استفاده می‌کنند.

این کارشناس دین و رسانه، فضای مجازی را ابزار جنگ نرم دشمن دانست و با تأکید بر اینکه دشمن در جنگ نرم به دنبال ایجاد ناامیدی، تردید آفرینی با دروغ‌های بزرگ است، عنوان کرد: دشمن در جنگ نرم به طور آرام در باورها و اعتقادات مردم تردید ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به این‌که قرآن کریم در آیه ۱۴۱ می‌فرماید کفار نباید هیچ نوع تسلطی بر مسلمانان داشته باشند که شامل تسلط تفکری، اعتقادی و اجتماعی است، بیان کرد: باید در عرصه جنگ نرم به مقابله با دشمن برویم و خود را با ابزارهای ایستادگی در برابر جنگ نرم دشمن مسلح و مقاوم کنیم.

سامانی بر لزوم پرهیز از عمل منفعلانه در مقابل جنگ نرم دشمن تأکید کرد و با اشاره به اینکه باید تمام ظرفیت‌های فرهنگی در گستره قوی برای مقابله با جنگ نرم دشمن به کار گرفته شود، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به سبب داشتن یک ریشه فرهنگی و اعتقادات مستحکم دینی، دارای منابع و ظرفیت‌های قدرت نرم بی‌نظیری است که نمونه آن ولایت فقیه، اتحاد و انسجام ملی، فرهنگ جهادی، دفاع مقدس و مفاهیم ایثار و شهادت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha