• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403040603383
  • خبرنگار : 50177

یک مسئول خبر داد:

تولید دو محصول دانش‌بنیان در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی

تولید دو محصول دانش‌بنیان در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی

ایسنا/لرستان رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی کشور از تجاری سازی چهار داروی گیاهی و تولید دو محصول در درمان کبد چرب و ترک اعتیاد در پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی کشور خبر داد.

مسعود ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نهضت فعال‌سازی واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی را ایجاد کردیم و آمادگی داریم صنایع فعال و غیر فعال را مبتنی بر دانش و فناوری احیا کنیم.

وی افزود: با نهضت فعال‌سازی و احیای واحدهای صنعتی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده و منتظریم این مهم در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه وجود نیروی انسانی، نحوه مدیریت و ارتباطات و بازار رقابت از دیگر مشکلات صنایع است، افزود: در حال حاضر احیای صنایع مبتنی بر نقدینگی است در حالیکه باید این معضل به صورت خردمندانه و عالمانه مرتفع شود.

ابراهیمی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که تولید کشور به ویژه تولید دانش‌بنیان با آن مواجه بوده، این است که ساختار اداره کشور مبتنی بر حمایت از تولید نیست، گفت: خیلی نگاه جزیی‌نگری و محلی‌نگری روی این موضوع حاکم است و متاسفانه فرآیندها به صورت دلالی و واسطه‌گری است.

وی اضافه کرد: در داخل کشور فناوری‌ها تولید می‌شود و این درحالیست که در مواردی فناوری را از چین وارد می‌کنیم و باید این نقیصه برطرف شود.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی کشور یادآور شد: بیش از ۱۰۰ واحد دانش‌بنیان در پارک‌های البرز و کرمانشاه داریم که در حوزه‌های نفت، گاز، انرژی، صنعت و معدن و کشاورزی فعال هستند.

ابراهیمی  بیان کرد: چهار داروی گیاهی از پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی کشور تولید شده که خوشبختانه فرآیند تجاری‌سازی را طی کرده‌اند و سرمایه‌گذار آن در حال تولید و عرضه این محصولات دارویی است.

وی خاطرنشان کرد: این محصولات در درمان کبد چرب و درمان اعتیاد تاثیرگذارند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha