• دوشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۰:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401060705918
  • خبرنگار : 50026

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

جهاد تبیین به معنای بیان واقعیت‌ها بدون دخالت گرایشات است 

جهاد تبیین به معنای بیان واقعیت‌ها بدون دخالت گرایشات است 

ایسنا/خراسان جنوبی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: در جهاد تبیین انتظار این است که همه ما وظیفه خود را به نحو شایسته و درست انجام دهیم و با رعایت امانت، صداقت و بدون از هرگونه گرایشات، واقعیت های جامعه را بیان کنیم.

سردار سید محمدرضا مهدوی، امروز دوشنبه ۷ شهریور در مجمع فعالان برتر رسانه‌ای خراسان جنوبی که با حضور مدیران رسانه‌های استان برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دولت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: اصحاب رسانه سربازان گمنامی در تمام کشور به ویژه خطه خراسان جنوبی هستند که وظیفه و رسالت تبیین را با همه مشکلات و گرفتاری‌هایی که در عرصه فعالیت رسانه‌ای دارند جهادگونه ایستاده و کار می‌کنند. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: از رسانه انتظار است رسالت تبیینی خودش را همانگونه که حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) پیام عاشورا را منتقل کردند انجام دهد؛ در سال ۱۳۴۷ در آن واقعه‌ای که در فردوس اتفاق افتاده مقام معظم رهبری اولین فعالیت جهادی را انجام دادند. 

مهدوی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سال ۴۷ با کمبود امکانات و شرایط سخت با حضور در فردوس خدماتی به مردم این منطقه ارائه می‌دهند و آنچه مهم بوده و وظیفه ما و شما را سنگین می‌کند تبیین این مسائل است. 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: در سال ۴۷ و زلزله فردوس دولت وقت و طاغوت نه تنها به مردم کمک نکرد بلکه بعد از چند روز مانع کمک‌های مردم شد، اما مقام معظم رهبری در آن سال بدون هیچ مسئولی با تعدادی از روحانیون برای کمک به مردم جنوب خراسان آمدند. 

مهدوی به مقایسه خدمت رسانی در حوادث طبیعی قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: اقدامات و خدماتی که در حال حاضر در شرایط حوادث و مشکلات به مردم ارائه می‌شود باید بیان و تبیین شود تا همه به ویژه نسل جوان مطلع شوند چراکه اگر مسائل درست بیان و انتقادها سازنده باشد بسیاری از مشکلات حل می‌شود. 

مهدوی بیان کرد: اجلاسیه ملی جهادگران بسیار مهم است چراکه گروه‌های جهادی در سطح ملی و بین المللی فعال و فراگیر شده و حتی در یمن، فلسطین، لبنان، بازسازی عتبات و ..‌. فعال است و از مرز ملی فراتر رفته است. 

وی با بیان اینکه برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس افتخاری برای خراسان جنوبی است، اظهار کرد: این اجلاسیه به خوبی پوشش رسانه‌ای داشته باشد که در تاریخ ماندگار شود چراکه منشاء گروه‌های جهادی از خراسان جنوبی است. 

۱۳ شهریور به عنوان روز ملی اردوهای جهادی ثبت شود 

مهدی روشن، فرماندار فردوس نیز گفت: اجلاسیه ملی جهادگران که ۱۳ شهریور ماه و  فردوس برگزار می‌شود در قالب رزمایش جهاد مقدس پیگیری شده و هدف این است این تاریخ به عنوان روز ملی اردوهای جهادی در تقویم ملی ثبت شود.

وی اظهار کرد: اجلاسیه ملی جهادگران که قرار است ۱۳ شهریور ماه در فردوس برگزار شود دو بال دارد که یکی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و دیگری بسیج سازندگی کشور است. 

فرماندار فردوس بیان کرد: با رونمایی از کتاب خاطرات مقام معظم رهبری ابعاد رزمایش جهاد مقدس به خوبی روشن خواهد شد  در سال ۱۳۴۷ مقام معظم رهبری در قالب کار تشکیلاتی نیازسنجی‌های لازم را انجام و با کمک مردم با مدیریت قوی خدمت رسانی را انجام دادند. 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری پدر کارهای جهادی هستند، افزود: فعالیت جهادی بعد از آن در نقاط دیگر کشور ادامه داشته و بسیار مهم است که این مسیر را با مدیریت درست ادامه دهیم. 

فرماندار فردوس گفت: نکته مهم در اجلاسیه ملی جهادگران فردوس که اولین کار ملی در این شهرستان است و طی سال‌های آینده جامع تر به این موضوع خواهیم پرداخت حضور نخبگان جهادی در این اجلاسیه و رونمایی از کتاب خاطرات مقام معظم رهبری طی امداد رسانی در فردوس است. 

روشن خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز شاهد حضور گروه‌های جهادی در شهرستان فردوس و انجام فعالیت های آنان هستیم و به برکت اجلاسیه ملی جهادگران برخی از پروژه های مهم شهرستان فردوس عملیات اجرایی آغاز و برخی ها افتتاح خواهد شد که دستاورد خوبی برای شهرستان فردوس و استان خواهد بود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha