• سه‌شنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401051813414
  • منبع : نمایندگی گیلان

استاندار گیلان تاکید کرد

مهلت یک ماهه پاکسازی و ساماندهی شهرها و روستاهای گیلان از معتادان متجاهر

مهلت یک ماهه پاکسازی و ساماندهی شهرها و روستاهای گیلان از معتادان متجاهر

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، پایان شهریورماه را اتمام مهلت پاکسازی و ساماندهی شهرها و روستاهای گیلان از معتادان متجاهر عنوان کرد و گفت: زمینه‌ توانمندسازی و اشتغال معتادان در دوران بازپروری باید فراهم شود.

اسدالله عباسی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان، بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان برای رفع معضل معتادان متجاهر و تقویت نظارت بر عملکرد نهادهای مختلف توسط دبیرخانه شورا تاکید کرد.

وی به وجود معتادان متجاهر در سطح استان اشاره کرد و افزود: فرمانداران مکلف هستند با استفاده از همه ظرفیت‌ها نسبت به جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر اقدام و هزینه‌های مربوطه نیز بر اساس قانون بر عهده شهرداری‌ها و بخشداری‌ها خواهد بود.

استاندار گیلان تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های متولی اجرایی و خدمات‌رسان تا پایان شهریورماه فرصت دارند تا نسبت به پاکسازی و ساماندهی شهرها و روستاهای گیلان از معتادان متجاهر اقدام کنند.

عباسی استفاده از ظرفیت خیران برای تامین برخی از هزینه‌های ناشی از این معضل اجتماعی را امری مهم و نیازمند توجه خواند و گفت: بعد از پایان مهلت اعلام شده نباید حتی یک معتاد متجاهر در سطح شهرها و روستاهای گیلان مشاهده شود.

وی ابراز کرد: دستگاه‌های متولی پاکسازی را از رشت آغاز کنند و در هر مکانی که اسکان داده شدند هزینه نگهداری و بازپروری آنها بر عهده شهرداری‌ها است.

استاندار گیلان با بیان اینکه نمی‌توان منتظر ساخت مکان‌هایی برای نگهداری از این افراد ماند، افزود: مردم گیلان از یک سو با معضل سگ‌های ولگرد مواجه هستند و از سوی دیگر حضور معتادان متجاهر در پارک‌ها و اماکن عمومی برای مردم ناامنی ایجاد کرده که در صورت کوتاهی در خصوص جمع آوری معتادان، آمار آنها به دو برابر نیز افزایش پیدا می‌کند.

عباسی تاکید کرد: می‌توان از فضای مدارس و دانشگاه‌ها و اردوگاه‌های در اختیار برخی از نهادها تا احداث و تکمیل مکان‌های مناسب، برای بازپروری معتادان متجاهر به صورت موقت استفاده کرد.

وی اظهار کرد: متولیان امر باید با انجام درست وظایف محوله و تعیین سرانه و تقسیم وظایف در کنار نیروی انتظامی، گیلان را از وجود معتادان متجاهر پاکسازی کنند.

استاندار گیلان بر ضرورت آموزش معتادان متجاهر در دوران بازپروری و فراهم سازی زمینه‌های اشتغال و توانمندسازی پس از بهبودی کامل تاکید و اضافه کرد: کمیته امداد باید خانواده‌های این افراد را تحت پوشش قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha