• دوشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401050302214
  • منبع : نمایندگی همدان

یک روانشناس:

تعادل در تعداد کلاس‌های تابستانی کودکان ایجاد شود

تعادل در تعداد کلاس‌های تابستانی کودکان ایجاد شود

ایسنا/همدان یک روانشناس ایجاد تعادل در تعداد کلاس و توجه به استعداد و علاقه کودک در انتخاب کلاس های تابستانی را لازم و ضروری عنوان کرد.

پریسا قدمگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فصل تابستان به علت داشتن ویژگی هایی مانند آب و هوای گرم، روزهای بلند و تعطیلی مدارس با بقیه فصول سال برای بچه ها و سایر افراد متفاوت است و افراد در این فصل علاقمند به داشتن برنامه های متفاوتی هستند.

وی بیان کرد: برخی والدین کلاس های زیادی برای بچه ها برنامه ریزی می کنند و ممکن است این کلاس ها انرژی بیشتری از زمان مدرسه از بچه ها بگیرد اما لازم است برای جلوگیری از خستگی و دل‌زدگی آنها توجه به استعداد و علاقه و برقراری تعادل در تعداد کلاس ها رعایت شود چراکه عدم رعایت این موارد سبب تردید کودک در توانایی های خود و از بین رفتن اعتماد به نفسش می شود.

قدمگاهی ادامه داد: بعضی از والدین نیز فرزندان خود را به هیچ کلاسی نمی فرستند که کار درستی نیست چراکه این کلاس ها به آشکار شدن بُعدهای دیگر وجود بچه ها و کشف استعداد آنها کمک می کند.

وی افزود: والدین باید برای فرزندان خود در تابستان علاوه بر یک کلاس آموزشی، یک کلاس ورزشی هم درنظر بگیرند چراکه در حال حاضر برخلاف گذشته بازی های جسمی بچه ها به آپارتمانی که در آن زندگی می کنند، محدود شده است و نباید صرفاً به کلاس آموزشی بسنده کرد.

این روانشناس خاطرنشان کرد: تابستان در کلاس های تابستانی خلاصه نمی‌شود و بچه ها به تفریحات زیادی مانند بازی های خانوادگی، مهمانی، معاشرت با دوستان و فعالیت های بدنی نیز احتیاج دارند.

وی در پایان گفت: تابستان فقط فرصت اینکه ما بچه ها را به کلاس بفرستیم نیست، فرصت هدردادن زمان هم نیست بنابراین باید چند برنامه هدفمند داشته باشیم. نه اینکه خیلی از بچه ها کار بکشیم و توقع داشته باشیم، نه اینکه اجازه از دست رفتن این فرصت خوب را بدهیم در ضمن استراحت کردن را هم فراموش نکنیم و به بچه ها آموزش دهیم زمانی برای استراحت داشته باشند چراکه برای سلامت روان بچه ها بسیار لازم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha