• چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401042920188
  • خبرنگار : 50145

سامانه پیشرفته نانو گاز در منطقه آزاد ماکو رونمایی شد

سامانه پیشرفته نانو گاز در منطقه آزاد ماکو رونمایی شد

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت دانش بنیان نانو حباب انرژی گفت: سامانه پیشرفته دانش بنیان نانو گاز ساخت شرکت نانو حباب انرژی در منطقه آزاد ماکو رونمایی شد.

دکتر عارف دادگستر در حاشیه رونمایی در گفت و گو با ایسنا، به تشریح علمی طرح نانوحباب و کاربرد آن در صنعت تصفیه آب و فاضلاب پرداخت و مهمترین مزیت های این سیستم را کاهش قابل توجه هزینه های سرمایه گذاری و بهره برداری در تصفیه آب و فاضلاب و افزایش ۲۰ درصدی راندمان و بهره وری در این صنعت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه فرایند هوادهی و اکسیداسیون یکی از مراحل مهم در عملیات تصفیه آب، فاضلاب های شهری و صنعتی به شمار می رودافزود: در تصفیه آب با تزریق هوا به داخل آب، ذرات معلق به صورت شناور در سطح آب قرار گرفته و جدا می ­شوند.

وی اضافه کرد: از اهداف دیگر هوادهی می توان به اکسید کردن آهن و منگنز اشاره کرد. هوادهی در تصفیه فاضلاب به منظور تامین اکسیژن محلول در حوض هوادهی و انجام فعالیت های بیولوژیکی صورت می گیرد.

دادگر ادامه داد:‌ مزیت ویژه نانوحباب ها نسبت به انتشاردهنده های مرسوم در اندازه بسیار ریز و فشار داخلی بالای آن ها می باشد که سبب می شود تا مدت زمان زیادی را به صورت پایدار در داخل مایع بمانند و در نتیجه سبب انتقال بسیار موثر گاز به داخل مایع می شوند.

وی با بیان اینکه نانو حباب ها شناوری بسیار پایینی دارند و به دلیل حرکت براونی می توانند در سرتاسر مایع پخش شوند اضافه کرد:‌ از دیگر ویژگی های مهم این حباب ها می توان به عدم ترکیب آنها با یکدیگر اشاره کرد.

وی به استفاده این دستگاه در پرورش آبزیان اشاره کرد و افزود:‌ این دستگاه با توزیع ایده آل و یکنواخت اکسیژن در آب، باعث ارتقاء راندمان مصرف اکسیژن توسط آبزیان، کاهش استرس و افزایش رشد و سلامت آبزی می شود.

دادگستر با بیان استفاده این فناوری در تولیدات گلخانه ای گفت: با استفاده از این دستگاه بهبود کیفیت آب آبیاری ، افزایش مقاومت بوته ها در مقابل بیماری های قارچی ، افزایش تولید محصول و ارتقاء ارزش غذایی در کشت های گلخانه ای شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: همچنین این دستگاه باعث کاهش مصرف آب ، بهبود کیفیت محصول و کاهش عفونت های قارچی می شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان حباب انرژی افزود:‌از بین بردن میکروارگانیسم های بی هوازی و بیماری زا ،‌افزایش موثر فعالیت میکروارگانیسم های هوازی ‌،‌ کاهش سطوح فسفر و نیتروژن، شستشوی پیشرفته محصولات غذایی گندزدایی محصولات غذایی و افزایش زمان ماندگاری محصولات غذایی از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه است.

به گزارش ایسنا، در مرحله نخست، محصولات این شرکت با استقبال مجتمع گلخانه هیدروپونیک یاشیل گستر ارس و پروژه ازن زنی تصفیه خانه آب شهرستان ساوه قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha