• دوشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401042013250
  • خبرنگار : 71610

قول لاپید به سیسی برای تحقیق درباره جنایت جنگ ۱۹۶۷

قول لاپید به سیسی برای تحقیق درباره جنایت جنگ ۱۹۶۷

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر زنده زنده سوزاندن ۲۰ سرباز مصری توسط رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۱۹۶۷ میان اعراب‌ و اسرائیل، نخست‌وزیر این رژیم در تماسی تلفنی با رئیس جمهوری مصر متعهد به تحقیقات در این باره شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الحدث، ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

طبق این بیانیه دو طرف در جریان این تماس تلفنی درباره روابط دوجانبه میان دو طرف تبادل نظر کردند.

در این بیانیه آمده است که رئیس جمهوری مصر و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین آخرین تحولات مساله فلسطین را مورد بررسی قرار دادند و بر سر برگزاری نشست‌های دوجانبه و چند جانبه میان مقامات مصر، رژیم صهیونیستی و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی دوره آتی با هدف ازسرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه توافق کردند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه از تلاش‌های مصر به رهبری سیسی برای دستیابی به امنیت، ثبات و همکاری در منطقه قدردانی کرد.

سیسی و لاپید همچنین به گزارش رسانه‌های عبری زبان درباره جنایات ارتش رژیم صهیونیستی علیه ۲۰ سرباز مصری در جریان جنگ ۱۹۶۷ عرب‌ها و این رژیم پرداختند.

لاپید در گفت‌وگو با سیسی متعهد به انجام تحقیقات کامل و شفاف درباره جنایت مذکور و ارتباط با مصر در این باره با هدف مشخص شدن حقیقت شد.

پیش از این گفت‌وگوی تلفنی وزارت خارجه مصر سفارت مصر در تل‌آویو را مکلف به ارتباط با مقامات رژیم صهیونیستی برای مشخص شدن حقیقت جنایت مذکور کرده بود.

"یوسی ملمان"، خبرنگار روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» اخیرا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی ۲۰ سرباز مصری را در جنگ ۱۹۶۷ زنده زنده سوزانده است.

وی بر اساس اظهارات "زین بلوخ" افسر نظامی که شاهد این جنایت بوده است، اظهار کرد که ارتش اسرائیل ۲۰ سرباز مصری را در طول جنگ ۱۹۶۷ زنده زنده سوزاند و در یک گور دسته جمعی در شهر "لاترون" در غرب قدس دفن کرد.

ملمان با اشاره به اینکه دولت رژیم صهیونیستی سال‌ها سانسور شدیدی در این خصوص اعمال کرده، گفت: حقیقت با لغو سانسور، ۵۵ سال بعد آشکار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha