• یکشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401040502773
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل دامپزشکی اردبیل خبر داد:

معرفی ۵۰۰ متخلف بهداشتی به مراجع قضایی در اردبیل

معرفی ۵۰۰ متخلف بهداشتی به مراجع قضایی در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از معرفی متخلفان در قالب ۵۰۰ مورد پرونده بهداشتی به مراجع قضایی در استان اردبیل خبر داد.

بهلول تکلوی ۵ تیر در جریان بازدید از مراکز تهیه و عرضه مواد خام دامی اظهار کرد: هیچ‌گونه مورد مشکوک از بیماری «تب کریمه کنگو» در استان اردبیل گزارش نشده ولی با توجه به افزایش فصل گرما و آغاز فعالیت "کنه"، امیدواریم مردم در خرید دام و دامداران نیز در محل نگهداری دام‌های خود دقت و نظارت بیشتری را داشته باشند.

وی تصریح کرد: دامداران باید با مراقبت‌های بهداشتی و سمپاشی مستمر مانع از آلوده شدن دام‌ها به کنه شده و همشهریان نیز از خرید گوشت و لاشه دام در پروسه کشتارگاه‌های غیرمجاز جلوگیری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: هر چند نسبت به سال‌های گذشته تعداد کشتارگاه‌های غیرمجاز و عرضه دام با کشتار بین راهی به حداقل رسیده اما همچنان برخی از همشهریان موارد بهداشتی را در این حوزه رعایت نمی‌کنند و نسبت به خرید لاشه دام بدون مهر دامپزشکی و تأیید این نهاد اقدام می‌کنند.

تکلوی افزود: در مرکز استان اردبیل ۹ مجموعه قطعه‌بندی مرغ وجود دارد که عمدتا اقدام به قطعه‌بندی مرغ و دورریز کردن امحا و احشام طیور می‌کنند که عمدتا به مصرف غیر انسانی می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گزارش‌های منتشر شده اخیر در فضای مجازی مبنی بر حمل این امحا و احشام از طریق خودروهای آلوده مورد پیگیری قرار گرفت و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

تکلوی اضافه کرد: در بسیاری از موارد این امحا و احشام تبدیل به پودر گوشت شده و به دور از چرخه انسانی صرف موارد دیگر می‌شود که صاحبان این مراکز قطعه‌بندی مرغ تلاش می‌کنند تا موارد بهداشتی و سلامتی را مورد توجه قرار دهند.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته بیش از ۵۰۰ مورد پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده و ۵۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و تاریخ مصرف گذشته معدوم و از چرخه مصرف خارج شده است.

تکلوی ادامه داد: با نظارت‌های دقیق سعی بر این است تا عرضه گوشت و مرغ در خودروهای یخچال‌دار استاندارد انجام شده تا جلوی هرگونه انتقال بیماری و یا رعایت نشدن موارد غیربهداشتی گرفته شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: سعی ما بر این است تا در همه مراکز تهیه و عرضه فرآورده‌های خام دامی و گوشتی موارد و استانداردهای بهداشتی و سلامت رعایت و شهروندان با کیفیت مناسب گوشت خود را تأمین و تهیه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha