• دوشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401012917521
  • منبع : نمایندگی همدان

همدان سومین استان کشور در استانداردسازی مراکز تفریحی

همدان سومین استان کشور در استانداردسازی مراکز تفریحی

ایسنا/همدان مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: همدان سومین استان کشور از نظر ضریب استانداردسازی مراکز تفریحی است.

به گزارش ایسنا، محمد مددی دوشنبه ۲۹ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران به اجرای طرح عیدانه در پایان سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این طرح دو هزار بازرسی از بازار شب عید صورت گرفت و به ۹ جعل نشان استاندارد در شبکه استان رسیدیم، همچنین ۲۰ هتل و هتل آپارتمان در این ایام بررسی شد.

مددی با اشاره به اینکه استاندارد ابزاری قدرتمند است، بیان کرد: استاندارد می‌تواند در ارتقا کیفیت تولیدات، صادرات، سلامت و مسائلی از این دست تاثیرگذار باشد بنابراین بسیار تعیین کننده و جدی است.
 
وی با بیان اینکه همدان جزو استان‌های پیشتاز در همه حوزه‌های استاندارد و استانداردسازی است، مطرح کرد: در سال ۱۴۰۰ در استان سه پروانه نشان استاندارد صادر و بیش از ۱۵۰ بازنگری و بازبینی صورت گرفت. 

مددی با اشاره به اینکه در بحث توانمند سازی مدیران کنترل کیفی بیش از ۱۱ هزار نفر ساعت در استان آموزش‌های حرفه‌ای دیدند، اظهار کرد: سال گذشته ۱۵۰ پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری در استان صادر شد.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۵۰۰ پروانه نیز تمدید شد، عنوان کرد: در این مدت همچنین ۱۰۸ پروانه کاربرد نشان استاندارد ابطال و برخی از آنها اعمال قانون شدند. 

مددی با اشاره به اینکه بیش از  دو هزار و ۳۰۰ نازل جایگاه عرضه سوخت  مورد سنجش قرار گرفت، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۵۶ نازل مورد بررسی اداره استاندارد قرار گرفته است.

مدیر کل استاندارد استان همدان در ادامه درباره نظارت بر حوزه صادرات بیان کرد: دو گمرک فعال در استان همدان وجود دارد و در سال گذشته ۸۶۵ اظهارنامه صادراتی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ۵۹ شرکت دانش بنیان در استان وجود دارد، گفت: سازمان ملی استاندارد از سال ۹۸ شیوه نامه استانداردسازی محصولات دانش بنیان را تدوین کرد و امسال نیز با توجه به شعار سال، اقدامات و امکانات انگیزه بخشی برای این حوزه در نظر گرفته‌ایم.

مددی با بیان اینکه طی سال گذشته آسانسور ۹ مرکز پرتردد و تجاری پلمب و ۹۵۰ گواهینامه آسانسور صادر شد، مطرح کرد: در راستای اجرای طرح طاها در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ هزار بازرسی از شبکه توزیع انجام و ۲۵۰ نمونه از کالاهای مشمول با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان خرید نمونه شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha