• دوشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401012212342
  • منبع : نمایندگی سمنان

 اشتغالزایی ۱۹۰۰ نفری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان

 اشتغالزایی ۱۹۰۰ نفری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان

ایسنا/سمنان  رئیس سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان سمنان گفت: با اقدامات انجام شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ، ۱۹۰۰ فرصت شغلی در استان تثبیت و ایجاد شده است.

 علی تشنه دل در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری که در استانداری برگزار شد گفت: در سال ۱۴۰۰ که به نام تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شده بود مشکلات ۱۳۱۶ واحد تولیدی مشکلدار در ۸۵ جلسه کارگروه مورد بررسی قرار گرفت که در جهت رفع این موانع موجود در این واحدها ، ۱۴۷۶ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

وی تصریح کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان توانستیم با بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و تامین مالی واحدهای تولیدی، زمینه اشتغال یک هزار و ۹۰۰ نفر را در استان تثبیت و ایجاد کنیم.

 دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان  اظهار کرد: مهمترین موارد بررسی شده در جلسات کارگروه، تامین مالی و تسهیلات ، موضوعات ارزی، امور زیربنایی و زیرساختی ، تامین انرژی و آب ، امور مالیاتی ، تامین اجتماعی ، گمرکی و سایر موارد می باشد که در جلسات اصلی کارگروه مورد بررسی قرار گرفت.

 تشنه دل ادامه داد: در بخش تسهیلات رونق تولید در سال گذشته، ۸۲۰ واحد تولیدی به ارزش حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال از تسهیلات رونق تولید بهره مند شدند که سهم صنعت ، ۲۲۰ واحد به ارزش ۲۷ هزار میلیارد ریال و کشاورزی ۵۹۷ واحد به ارزش ۲۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: همچنین ۱۰۷۰ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات با رقمی بالغ بر ۵۱ هزار میلیارد ریال جهت دریافت تسهیلات رونق تولید  به بانکهای عامل معرفی شده اند که پرونده ۲۵۰ واحد در بانکها در دست بررسی است.

 ارائه آخرین ابلاغیه ها و آئین نامه های مربوط به کارگروه ، گزارش پایش و عملکرد بانکهای عامل استان از دیگر دستور کار این نشست بود و مشکلات بانکی،تامین اجتماعی و زیربنایی ۴ واحد تولیدی صنعتی نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha