• یکشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۲:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401012111773
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

۲۶۰ میلیارد تومان سهم قوچان از سفر هیات دولت

۲۶۰ میلیارد تومان سهم قوچان از سفر هیات دولت

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان گفت: در سفر رئیس‌جمهور به خراسان رضوی برای تکمیل ۲۶ پروژه اعتباری قوچان بالغ‌ بر ۲۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.

عباسعلی صفایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع دستاوردهای سفر علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست، به این شهرستان به‌ عنوان نماینده هیات دولت در قالب هجدهمین سفر استانی عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی دولت مبنی بر اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام که دارای حداقل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و با توجه به اهمیت سیاست‌های دولت در حوزه محرومیت‌زدایی که به‌ صورت عمده مربوط به حوزه‌های زیرساختی است، تعدادی از پروژه‌ها در شهرستان قوچان جهت تکمیل و بهره‌برداری هر چه سریع‌تر معرفی شد.

وی افزود: در این سفر برای تکمیل ۲۶ پروژه اعتباری بالغ‌بر ۲۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.

سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان اظهار کرد: از این رقم برای تکمیل پروژه اجرای تاسیسات فاضلاب قوچان مبلغ ۱۵ میلیارد تومان و برای پروژه انتقال آب از سد تبارک به تصفیه‌خانه مبلغ ۳۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.

وی افزود: همچنین برای تکمیل نهایی تصفیه‌خانه فاضلاب قوچان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید بخش خصوصی در این زمینه مشارکت کند. در کنار این طی سال‌های گذشته برای تکمیل محور انتقال آب از سد تبارک تا تصفیه‌خانه این شهر به طول هشت کیلومتر ۲۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ شد که ۱۱.۹ میلیارد تومان آن تخصیص‌ یافته بود که با این تخصیص اعتبار این پروژه تا پایان خرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

صفایی تصریح کرد: برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره یک شهرستان قوچان هشت میلیارد تومان و برای تکمیل و بهره‌برداری از پست برق شهرک صنعتی شماره ۲ این شهرستان ۲۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد که این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پروژه‌های حوزه منابع طبیعی شهرستان نیز گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای عملیات آبخیزداری در طرح‌های مطالعه شده، کاهش فرسایش خاک و تقویت سفره‌های زیرزمینی و ۲ میلیارد تومان برای حمایت از کشت گیاهان دارویی و باغات دیم در اراضی شیب‌دار در شهرستان قوچان اختصاص یافت.

سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان بیان کرد: ۱۸ میلیارد تومان هم برای پروژه‌های کوچک تأمین آب در حوزه جهاد کشاورزی، ۲۴ میلیارد تومان برای کمک‌های فنی و اعتباری مرمت قنوات، ۱۸ میلیارد تومان تحت عنوان کمک‌های فنی و اعتباری توسعه سامانه‌های آبیاری نوین، چهار میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی باغات، ۴.۳ میلیارد تومان برای تداخلات پلاک‌ها و ۵.۴ میلیارد تومان برای حدنگاری و تهیه نقشه کاداستر به بخش کشاورزی شهرستان قوچان اختصاص داده شد.

وی افزود: برای تکمیل سلف‌سرویس دانشگاه صنعتی قوچان ۱۵ میلیارد تومان، برای تکمیل استخر دانش‌آموزی پنج میلیارد تومان و برای تکمیل یک مدرسه نیمه‌تمام خیرساز یک میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

صفایی ادامه داد: برای بهسازی و روکش آسفالت محورهای شریانی ۲۰ میلیارد تومان، برای تکمیل ایل‌راه عشایری هفت میلیارد تومان، برای تکمیل و بازگشایی راه مرزی روستای دوست‌محمد در بخش باجگیران ۱۰ میلیارد تومان و برای طرح‌های هادی روستایی و بازنگری طرح‌ها نیز ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

وی با اشاره به پروژه‌های برنامه‌ریزی شده برای شهر قوچان گفت: ۲ میلیارد تومان اعتبار برای رفع نقاط حادثه‌خیز شهر قوچان و پنج میلیارد تومان برای احداث گود کشتی با چوخه شهر قوچان در مجاورت پارک نشاط تخصیص داده شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان از پیش‌بینی اعتبار برای برخی پروژه‌ها به‌ صورت شناور در سطح استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: برای این شهرستان در حوزه تجهیزات فنی و حرفه‌ای، ایجاد زمین‌های چمن و همچنین تکمیل مدارس و جایگزین شدن مدارس کانکسی اعتباری به صورت شناور پیش‌بینی‌ شده که با عدالت توزیع خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha