• یکشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401012111213
  • منبع : نمایندگی مرکزی

انجام عمل پیوند عضلات صورت برای اولین بار در اراک

انجام عمل پیوند عضلات صورت برای اولین بار در اراک

ایسنا/مرکزی یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت: با انجام این عمل، بیماری " فلج صورت " نیز در اراک درمان می شود.

دکتر بنیامین رحمتی گفت: این عمل در بیمارستان امیرکبیر اراک و توسط تیم بسیار قوی و بر روی یک جوان ۳۱ ساله که پس از عمل جراحی تومور قاعده جمجمه از بیماری فلج عارضه عصب صورت رنج می برد انجام شد.

او افزود: جراحی ترمیم عصب صورت یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان عصب آسیب‌دیده صورت است.

وی تاکید کرد: وظیفه اصلی عصب صورت کنترل ماهیچه‌های حالت چهره (facial expression muscles) است اما وظایف فرعی دیگری مانند حس چشایی در دوسوم جلویی زبان و غیره را نیز بر عهده دارد.

این متخصص و جراح سر و گردن در ادامه با اشاره به اینکه عصب صورت به ما اجازه می‌دهد لبخند بزنیم، چشمان خود را ببندیم، چشمک بزنیم و دیگر احساسات خود را بروز دهیم، خاطرنشان کرد: بنابراین وقتی این عصب حیاتی از کار بیفتد علاوه بر بدفرم شدن ظاهر چهره و سخت شدن انجام فعالیت‌های عادی مانند صحبت کردن و غذا خوردن، مشکلات روحی روانی متعددی برای ما ایجاد می‌شود.

دکتر رحمتی  افزود: زمانی که عصب صورت دچار مشکل می‌شود شخص دچار عارضه‌ای به نام فلج صورت می‌شود که در قدیم به آن لقوه، کژدهانی و کژرویی نیز می‌گفتند ولی امروزه با جراحی قابل درمان است.

او همچنین فلج بل، ضربه یا تروما، عفونت، بیماری یا تومور، نوروم یا تومور عصبی و سکته مغزی را از مهمترین علت های فلج صورت برشمرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از علوم پزشکی اراک، وی در پایان گیجی و بی‌حالی، تغییر سطح هوشیاری، تشنج، سرگیجه، عدم تعادل، ضعف در دست‌ها و پاها در یک سمت بدن و تغییر دید را از جمله علائم فلج صورت ناشی از سکته مغزی دانست و گفت: با توجه به این‌که ممکن است تشخیص سکته مغزی و دیگر عوامل فلج صورت مشکل باشد توصیه می‌شود با مشاهده هریک از علائم فلج صورت فرد را سریعا به مراکز پزشکی ببرید یا با اورژانس تماس بگیرید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha