• پنجشنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۳:۳۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401011809629
  • خبرنگار : 50477

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

تکفیر سوغات جهل است

تکفیر سوغات جهل است

ایسنا/گلستان قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد توقف در مسیر پیشرفت کشور هستند، گفت: تکفیر حاصل و سوغات جهل است.

حجت الاسلام‌ حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در نشست مشترک با علمای اهل سنت، اظهار داشت: جلسه هم اندیشی علما که امروز در استان گلستان در قالب هم اندیشی برگزار شد پیرامون یک وظیفه بزرگ به نام "جهاد تبیین" است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به مسئله جهاد تبیین اهمیت زیادی قائل هستند و فرموده اند جهاد تببین بیان راهبردی اسلام است، افزود: جهاد تببین وظیفه ای است که در عصری که عقلانیت بشری با دوران قهقرایی تکفیر روبه رو است اهمیت بیشتری می یابد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکا و اسرائیل ضمن حمایت از  داعش، هیچ گاه به شیعه و سنی اهمیت نمی دهد ‌و همانطور که داعش در عراق بیشترین افراد را از بین اهل تسنن به شهادت رساند برایش شیعه و سنی فرقی نمی کند.

حزیراوی با اشاره به اینکه تکفیر سوغات جهل است، تاکید کرد: در ماجرای شهادت علمای اهل سنت و شیعه که باعث ناراحتی و شکستن قلب ادم می‌شود این نکته و سوال مهم است که چرا در زمانی که ملت ما در برابر استکبار جهانی ایستاده است، فشار اقتصادی را تحمل کرده و مانند دیگر کشورها سرتعظیم فرود نیاوردیم باید شاهد این جنایت ها باشیم؟

وی با بیان اینکه اقامه دین وظیفه ماست و این اقامه زمانی رخ می دهد که در راه خدا قیام کنیم، ادامه داد: ما باید دین را و حرف دین را تببین کنیم، شاید حرف دین برای بخشی از جامعه غریب و پنهان شده باشد و  در این زمان است که سنت ها و روش های دین فراموش شده و ما وظیفه داریم با فحشا، بی عدالتی، انواع آسیب اجتماعی همچون نزاع، تجاوز و غیره مبارزه کنیم.

قایم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین ریشه‌ ای ترین جهاد است، اضافه کرد: در نتیجه انجام این جهاد به جهاد امید خواهیم رسید و آن را خواهیم داشت، این همان مولفه مهمی است که در گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند.‌

در پایان این مراسم دکتر سیدعلی مهاجر معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان نیز از برگزاری این نشست ابراز خوشحالی کرد و اظهار داشت: این قبیل نشست ها می تواند در حل کردن مشکلات موثر باشد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha