• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403040503066
  • خبرنگار : 50604

عطر خوش ولایت در کوچه پس کوچه های گلستان پیچید

عطر خوش ولایت در کوچه پس کوچه های گلستان پیچید

ایسنا/گلستان جشن های ویژه عید سعید غدیر به همت مردم ولایتمدار گلستان در قاب برنامه های مختلف فرهنگی هنری در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان در حال برگزاری است.

مردم شهرهای مختلف گلستان در قالب کانون‌های مساجد برای نکوداشت واقعه بزرگ غدیر از عصر روز گذشته دست به کار شده، برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده و میزبان عاشقان امیرالمومنین شده‌اند.

توزیع شربت و شیرینی و بسته های فرهنگی با برپایی ایستگاههای صلواتی، اولین برنامه هایی است که کودکان و نوجوانان را پای کار غدیر آورده و مساجد را بیشتر از هر زمانی رونق بخشیده، این ایستگاه ها اغلب در محل عبور و مرور عموم مردم و مقابل مساجد و پارک ها و پیاده‌روهای شهرهای مختلف گلستان است.

مراسم طبخ و توزیع غذای گرم بین خانواده های نیازمند از دیگر برنامه هایی است که همه ساله مردم گلستان در شب و روز عید غدیر برگزار می کنند، دیدار با سادات از برنامه های مهم و اصلی خانواده های گلستانی است.

گلستانی ها در روز عید غدیر به دیدار اقوام و دوستان سادات خود می روند و عید محمد(ص) را به آنها تبریک می گویند و سادات نیز ضمن پذیرایی از مهمانان خود به آنها عیدی می دهند.

جشن های خیابانی در فضای باز و عمومی شب گذشته و امروز در اغلب شهرها و روستاهای گلستان برگزار شد، همه ساله در برخی محلات و روستاها مراسم زیبای تعزیه واقعه غدیر  به همت هنرمندان انقلابی را برای مردم بازسازی می شود تا مردمم ضمن دیدن یک نمایش زیبا، واقعی و فاخر این واقعه عظیم را بهتر درک کنند. 

حجت‌الاسلام ابوالفضل کوهساریان، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان ضمن تبریک دهه امامت و ولایت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت دهه امامت و ولایت جشن‌های ولایت علوی اکمال دین نبوی در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان گلستان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه دهه ولایت و امامت برای مسلمانان بسیار ارزشمند است، افزود: از ابتدای دهه ولایت تا کنون توانستیم برنامه‌های متنوع و بسیار خوبی چون دعای عرفه، جشن ولادت امام هادی، اقامه نماز عید سعید قربان و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح مجموعه امامزادگان و بقاع متبرک استان گلستان برگزار کنیم.

عطر خوش ولایت در کوچه پس کوچه های گلستان پیچید

۲۵ بقاع متبرکه استان گلستان مجری برگزاری جشن عید غدیر خم هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: ۲۵ بقاع متبرکه استان گلستان مجری برگزاری جشن عید غدیر خم و جشن امامت و ولایت هستند.

وی ادامه داد: در این برنامه‌ها از ظرفیت سخنران‌ها در تبیین نقش امامت و ولایت در جامعه استفاده خواهد شد.

کوهساریان اظهار کرد: مولودی خانی، تجلیل از سادات و بازدید از سادات اصحاب وقف، قرائت زیارت غدیریه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و اطعام دهی به زائران و مسافران امامزادگان از دیگر برنامه‌های این ایام است.

فعالیت ۲۵۰ موکب در مهمانی کیلومتری غدیر گرگان 

دبیر اجرایی جشن کیلومتری مهمانی غدیر شهرستان گرگان از افزایش موکب در مهمانی کیلومتری جشن غدیر گرگان خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۵۰ موکب در مهمانی کیلومتری غدیر گرگان برپا شد اما امسال این عدد به ۲۵۰ موکب رسیده است.

وی توزیع بیش از ۱۰ هزار پرچم مزین به نام  امیرالمونین، خدمات پزشکی، مشاوره خانواده، کودک و نوجوان، توزیه بسته های فرهنگی، اجرای سرود، کافه گفتگو و پذیرایی با چای و شربت و شیرینی و آش را به عنوان برخی از خدمات ارائه شده در موکب ها نام برد و افزود: توزیع ۱۲ هزار پرس غذای گرم و ۱۴ هزار پرس کباب از برنامه‌های اطعام دهی در این جشن کیلومتری خیابانی است که انجام خواهد شد.

عطر خوش ولایت در کوچه پس کوچه های گلستان پیچید

پارسا مقدم تصریح کرد: با توجه به اینکه در روز ۸ تیر ماه انتخابات ریاست جمهوری را در پیش خواهیم داشت در کنار تمام فعالیت‌های جشن غدیر برنامه‌هایی برای مشارکت حداکثری مردم در روز انتخابات خواهیم داشت.

برگزاری  مهمانی کیلومتری غدیر در همه شهرهای گلستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته در خیابان‌های اصلی شهرهای استان، موکب‌های مختلف با ارائه خدمات فرهنگی، پذیرایی، جهاد تبیین و غیره برپا می‌شود.

عباسعلی گرزین  با بیان اینکه مهمانی کیلومتری غدیر، بزرگترین جشن اجتماعی و خانوادگی است که در ۱۴ شهرستان با برپایی بیش از ۶۴۰ موکب برگزار می‌شود، افزود: عید بزرگ غدیر در شهر گرگان از ۱۶ عصر تا ساعت ۲۳ در مسیر چهارراه میدان، خیابان امام خمینی (ره)، خیابان شهید بهشتی تا سه راه بهارستان برگزار می‌شود.

وی گفت: این موکب‌ها در مسیری به طول ۱۶ کیلومتر در شهرهای مختلف استان برپا می‌شود و خدمات متنوعی را به مردم ارائه خواهد داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اطعام روز عید غدیر هم بیان کرد: در این روز بیش طبخ و توزیع بیش از ۳۵۰ هزار وعده غذای گرم در نظر گرفته شده که همه این اقدامات از سوی گروه‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ هجدهم ذی الحجه عید سعید غدیر خم بزرگترین شاهد برگزیده شدن کامل ترین انسان به عنوان جانشین آخرین فرستاده خداوند است، روزی که پیامبر اسلام علی ابن ابیطالب (ع) را برای رهبری حکومت اسلامی برگزید.

در احادیث شیعه تعابیری هم چون عیدُاللهِ‌ الاکبر (بزرگ‌ترین عید الهی)، عید اهل بیت محمد (ص) و اشرف الاعیاد (والاترین عید) برای این روز به کار رفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha