• یکشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403040301645
  • خبرنگار : 50604

قرارداد اجرایی پتروشیمی گلستان منعقد شد

قرارداد اجرایی پتروشیمی گلستان منعقد شد

ایسنا/گلستان استاندار گلستان از عقد قرارداد اجرایی پروژه پتروشیمی گلستان خبر داد و گفت: این پروژه به عنوان بن بست شکنی شهید جمهورمان در زمان مقرر، اجرایی و به بهره برداری خواهد رسید.

علی‌محمد زنگانه صبح امروز یکشنبه ۳ تیر در مراسم عقد قرارداد اجرای پروژه پتروشیمی گلستان اظهار کرد: سرانجام پس از ۳۱ ماه تلاش شبانه روزی دولت سیزدهم و دستور قاطع رئیس جمهور شهیدمان، شهید آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، همراهی و همکاری رئیس قوه قضاییه، وزرای محترم کشور، نفت و اقتصاد، توجه ویژه اعضای محترم هیات مدیره و مدیرعامل محترم شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس دکتر علی عسگری، حمایت و همراهی دلسوزانه نماینده ولی‌فقیه در گلستان و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دستگاه محترم قضایی بخصوص رئیس‌کل دادگستری و دادستان مرکز استان، پروژه آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان به ایستگاه پایانی رسید.

وی با اشاره به ماراتن ۳۱ ماهه انجام شده برای حل مشکلات این پروژه، ادامه داد: پس از حل مسائل متعدد، این پروژه که از سال ۱۳۸۵ با بیش از ۹۰ هزار سهامدار بلاتکلیف مانده بود، به نقطه نهایی و نتیجه بخش رسیده است.

استاندار گلستان گفت: تاکنون اقدامات متعددی از جمله رفع مسائل حقوقی‌، مهندسی و اجرایی و مطالبات قراردادی متعدد در دستور کار قرار گرفت که پیگیری‌های بی‌وقفه برای حل این مشکلات انجام شد و در نهایت با ورود هلدینگ خلیج فارس در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ به عنوان سرمایه‌گذار جدید با دستور رئیس جمهور شهید آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی و افزایش سرمایه پتروشیمی گلستان، پروژه در فاز جدیدی قرار گرفت.

قرارداد اجرایی پتروشیمی گلستان منعقد شد

زنگانه افزود: پس از حل مسائل و دغدغه‌های اصلی سرمایه‌گذار از جمله تامین و تخفیف خوراک و گاز پتروشیمی، تامین آب و برق و خوراک مورد نیاز و اجرای بخش مهندسی پروژه، مقدمات لازم برای اجرای پروژه فراهم گردید.

وی گفت: خدا را شاکریم امروز پس از قبول عاملیت تسهیلات ۴۸۰ میلیون یورویی پتروشیمی گلستان توسط یکی از بانک‌های عامل از محل صندوق توسعه ملی، تمامی مقدمات لازم فراهم گردید و امروز با امضای قرارداد پیمانکاری، پروژه در ایستگاه پایانی فاز آغاز عملیات اجرایی قرار گرفته و امیدواریم این پروژه در بازه زمانی مشخص شده به بهره‌برداری برسید.

 در این جلسه مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه جا دارد یادی کنیم از شهید جمهور که نقش ویژه‌ای در به نتیجه رسیدن این پروژه داشتند، گفت: بدون شک این پروژه قله‌ای برای پیشرفت دانش در استان گلستان خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تاکید اینکه این پروژه پیچیدگی فوق‌العاده‌ای داشت اما از همان ابتدا روحیه نه گفتن نداشتیم بلکه با بیان شروط به سمت جلو پیش رفتیم، خاطرنشان کرد: امیدوارم این پروژه برای استان گلستان مبارک و زمینه پیشرفت باشد.

قرارداد اجرایی پتروشیمی گلستان منعقد شد

علی‌عسگری با اشاره به اینکه  کاری که برای پتروشیمی گلستان انجام شد کار ارزشمندی بود و اگر از ظرفیت‌های گلستان درست استفاده کنیم می‌تواند تولید ثروت کند، گفت: امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که اگر می‌خواهیم به توسعه برسیم باید کار جهادی، شبانه‌روزی انجام دهیم و کشور با کارهای عادی به نتیجه نخواهد رسید.

وی افزود: من بازدید میدانی از پروژه داشتم و دیدم این پروژه چقدر مهم و موثر در توسعه منطقه است و با کمک و حمایت‌های ملی و استانی این پروژه را امروز به نقطه مطلوب رسیدیم.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تصریح کرد: تمام تلاش و تاکید بر این است این پروژه طبق زمانبندی به نتیجه برسد.

دکتر علی‌عسگری گفت: شهید رییسی شیفته پیشرفت کشور بود و به همین دلیل پروژه پتروشیمی گلستان را به نام پتروشیمی شهید رییسی نامگذاری خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha