• پنجشنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401011809455
  • خبرنگار : 71282

پیش بینی وضعیت بازار کار در سال ۱۴۰۱

پیش بینی وضعیت بازار کار در سال ۱۴۰۱

یک کارشناس بازار کار معتقد است که در صورت تداوم حمایت دولت از کسب و کارها و تسریع در صدور مجوزها و اهتمام برای کاهش تورم و کنترل قیمت‌ها، بهبود وضعیت بازار کار و رونق فعالیت کسب و کارها در سال جدید را شاهد خواهیم بود.

حمید حاج اسماعیلی در ارزیابی وضعیت بازار کار در سال ۱۴۰۱ به ایسنا، گفت: بازار کار در سال جدید را مثبت ارزیابی می کنم؛ به شرط آنکه دولت برای حمایت از کسب و کارها با همین برنامه ریزی که در چند ماه گذشته آغاز کرده پیش برود و اهتمام لازم را در خصوص کنترل قیمت‌ها و کاهش تورم داشته باشد.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات موثری که در شش ماهه دوم سال گذشته صورت گرفت، بحث کاهش زمان صدور مجوزها بود که به نوعی شرایط صدور مجوزهای کسب و کار را تسهیل کرد؛ لذا معتقدم اگر این اقدام همچنان تداوم یابد و در سال جدید از سوی دولت و دستگاهها با جدیت پیگیری شود، در بازار کار و شرایط ایجاد کسب و کارها اثرگذار خواهد بود.
این کارشناس بازار کار درباره وضعیت واحدهای تولیدی و تاثیر افزایش دستمزد بر هزینه بنگاه‌ها، گفت: در بنگاه‌های اقتصادی بزرگ رشد ارزش افزوده بالا است و لذا افزایش دستمزد تاثیر منفی بر هزینه های تولید نخواهد داشت؛ البته همچنان که پیش‌تر تاکید کرده بودیم، واحدهای کوچک و متوسط تولیدی به حمایت بیشتر نیاز دارند که باید در سال جاری این حمایت صورت گیرد و پیش‌بینی معافیت های مالیاتی و بیمه ای می تواند از جمله راهکارهای حمایتی باشد.
حاج اسماعیلی با بیان اینکه سال گذشته تشدید تحریم ها و کرونا، محدودیت‌ها و مشکلاتی برای فعالیت کسب و کارها ایجاد کرد، گفت: این امر باعث شد تا هم شرایط سختی به لحاظ معیشتی برای آحاد جامعه به وجود آید و هم سال سختی را برای کسب و کارها رقم بزند که امیدواریم با اهتمامی که دولت در کاهش و مهار تورم و کنترل قیمت‌ها در بازار نشان داده است، بهبود بازار کار و رونق کسب و کارها در سال جدید را شاهد باشیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha