• سه‌شنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401011608076
  • خبرنگار : 50225

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان:

حجت‌الاسلام شفیعی، سردار گمنام بود

حجت‌الاسلام شفیعی، سردار گمنام بود

ایسنا/خوزستان رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: اگر قاسم سلیمانی سردار جبهه مقاومت بود، حاج آقا شفیعی، سلیمانی جبهه فرهنگی و سردار گمنام بود.

دکتر عبدالرضا جانگران‌نژاد در مراسم گرامیداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی که امروز (۱۶ فروردین‌ماه) در مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: کتابی در مورد خاطرات، منش، بزرگی و زندگی حجت الاسلام و المسلمین شفیعی تدوین خواهد شد تا حق مطلب در خصوص ایشان ادا شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: حاج آقا شفیغی بسیار با محبت، با صفا، بصیر و دانا بود و مشورت با وی همیشه سازنده بود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: حجت الاسلام و المسلمین انسانی متعادل و ولایت‌مدار بود. همیشه سرمشق و نمونه‌ای برای ما بود به گونه‌ای که هر زمانی به مشکلی برمی‌خوردیم، یکی از مشاوران اصلی، وی بود زیرا حاج آقا شفیعی مشاوری امین و عادل و در  کنار روسای دانشگاه‌ها و پرسنل بود.

جانگران‌نژاد بیان کرد: در دوران زندگی حاج آقا شفیعی مسئولیت‌های مختلفی در تهران به وی پیشنهاد شد اما این پینشهادات را قبول نکرد زیرا وظیفه‌شناسی خاصی در مقابل والدین و خانواده داشت.

وی افزود: اگر قاسم سلیمانی سردار جبهه مقاومت بود، حاج آقا شفیعی، سلیمانی جبهه فرهنگی و سردار گمنام بود؛ امیدوارم رفتار و منش حجت الاسلام و المسلمین شفیعی الگویی برای ما باشد.

دکتر احمدرضا مهتدی رئیس بیمارستان امام اهواز(ره) نیز در این مراسم گفت: خدا برای هدایت بشر رسولانی ارسال کرد که سرور این پیامبران حضرت نبی اکرم(ص) است و دنباله آن ائمه اطهار(ع) و پس از آن برای هدایت اخلاقی و اعتقادی ما، ولی‌الله و بزرگانی بین امت قرار داد تا این افراد الگوی عملی مردم باشند. سید محسن شفیعی از این اولیای الهی بود که بین ما حضور داشت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تا زمانی که الگوی عملی نداشته باشیم، تربیت و هدایت ما کامل نیست‌. گاهی همنشینی چند دقیقه‌ای با یکی از اولیای الهی به اندازه ده‌ها کتاب ارزشمند است؛ همنشینی با حاج آقا شفیعی و اخلاق وی از این قبیل بود و درس‌های زیاد از این سید گرفتیم.

رئیس بیمارستان امام اهواز(ره) گفت: در برخوردهای اجتماعی همه بزرگان با این سید ارتباط داشتند و شاهد لبریز بودن اوج محبت از وی بودند. امکان درک این موارد در گفته‌ها نیست و باید با وی همنشین بود تا این احساس را داشت.

مهتدی ادامه داد: بارها حتی نوع احترام و سلام وی برای ما درس بود. به طور مثال توصیه شده در سلام سبقت بگیریم و بر کوچکتر سلام کنیم که  این سید بزرگوار این ویژگی‌ها را هم داشتند. ما در این حد این موارد را می‌دانستیم اما سلام کردن به نوعی که محبت سرشار شود، منحصر به حاج آقا شفیعی بود. نکات ظریفی در سید وجود داشت که منحصر به خودش بود.

رئیس بیمارستان امام اهواز(ره) گفت: حجت الاسلام و المسلمین شفیعی می‌گفت باید سخنرانی‌های آقا را دید، اگر نشد باید شنید و اگر این امکان نیز وجود نداشت در مرحله آخر باید سخنرانی‌ها را مطالعه کرد زیرا حرکات آقا در سخنرانی برای ما حجت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha