• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403040805498
  • خبرنگار : 50225

مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح

حضور اقوام خوزستان در انتخابات؛ نماد اتحاد و برادری

حضور اقوام خوزستان در انتخابات؛ نماد اتحاد و برادری

ایسنا/خوزستان طوایف مختلف استان خوزستان امروز هم با حضور پرشور پای صندوق‌های رای بار دیگر حماسه آفریدند.

اقوام مختلف خوزستان اعم از عرب، لر، شوشتری، دزفولی و... از نخستین ساعات انتخابات پای صندوق‌های رای حاضر شدند و ثابت کردند تا جان دارند پای این نظام و انقلاب هستند.

به گزارش ایسنا، امروز حضور طوایف عرب و بختیاری با لباس محلی در شعب رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری، قابی از وحدت و همبستگی را به جهانیان نشان داد.

بعضی از مردم عرب خوزستان که با دشداشه لباس محلی خود در یکی از شعب حاضر شدند پس از انداختن رای خود در صندوق، با شعرخوانی و یزله عربی اردات خود را به جمهوری اسلامی ایران نشان دادند.

یکی از شهروندان خوزستان به زبان عربی ابتدا از مردم حاضر در شعبه اخذ رای خواست صلواتی بفرستند و بعد گفت: امروز باز هم آمده‌ایم تا به ولایت جمهوری اسلامی بگوییم رای ما بله به اسلام، بله به ائمه اطهار(ع)، بله به امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای و بله به نظام جمهوری اسلامی است. 

حضور اقوام خوزستان در انتخابات؛ نماد اتحاد و برادری

او افزود: به کوری چشم دشمنان اسلام و دشمنان محور مقاومت، ان شاءالله رئیس جمهوری انتخاب می‌کنیم که راه شهید رئیسی را ادامه می‌دهد.

یکی دیگر از شهروندان خوزستانی هم بیان کرد: خوزستان همیشه به علما و شهدایش شناخته می‌شود و امروز جهانیان می‌بینند که با وجود تبلیغ در مورد عدم مشارکت، چگونه ایرانی‌ها حماسه آفریدند.

او ادامه داد: امروز مردم غزه انتظار دارند ایرانی‌ها مشارکت جدی و وسیعی در انتخابات داشته باشند. هر رأی ما امروز یک موشک در قلب اسرائیل است. از مردم می‌خواهیم مانند همیشه در این رویداد که عبارت از یک کار وطنی و شرعی است، مشارکت حداکثری داشته باشند.

یکی دیگر از شهروندان خوزستان هم پس از شرکت در انتخابات شروع به شعرخوانی حماسی به زبان عربی کرد. بخشی از مضمون این شعر این است که کسی که وطن ندارد مانند یتیم زندگی می‌کند و همه عمر را با حسرت می‌گذراند. 

حضور اقوام خوزستان در انتخابات؛ نماد اتحاد و برادری

در بخش دیگری از شعر در مورد کشور ایران می‌گوید ای ایران که همیشه سرافراز هستی و سر خم نکردی و آغوشت پر مهر و همه مردمت را فرا می‌گیرد، ای پدر یتیمان و گرمای کسانی که سردشان است.

امروز مردم لر و بختیاری خوزستان هم با لباس محلی خود در شعبه‌های رای‌گیری حاضر شده‌اند. یکی از این شهروندان شعری خواند و گفت: آمده‌ایم تا بگوییم هنوز هستیم، دشمنان ایران چشم به ایران ندوزند. آمده‌ایم تا بگوییم همه جا هست خدا، هیچ وقت ما بختیار ها از ایران نبودیم جدا.

او ادامه داد: من یک بختیاری هستم، سربازم، بندهای پوتینم را محکم می‌بندم و در مقابل دشمنان ایرانم مقابله می‌کنم. ایران تنومندم، درخت تنومندی است که امروز به آبیاری احتایج دارد.

این شهروند در وصف عشقش به ایران و دعوت مردم به شرکت در انتخابات گفت: ایران من، ای نام تو نشان من، ای سرزمین پاک من، به خدا بدان پیش تو ارزش ندارد جان من، من جان بر کف خاک توام، سینه‌چاک توام، رزمنده بی‌باک توام، ایران من،  ایران من، بیا ای ایرانی نمره بیست، هیچ چیز بهتر از اتحاد و برادری نیست. 

حضور اقوام خوزستان در انتخابات؛ نماد اتحاد و برادری

یکی دیگر از شهروندان بختیاری خوزستان هم که با همسر و فرزندنش در یکی از شعب رای‌گیری حضور پیدا کرده بود، گفت: در همه دوره‌ها در انتخابات شرکت می‌کنم. حالا هم با همسر و بچه‌هایم آمده‌ام تا رای خود را به صندوق بیندازم.

او ادامه داد: هدف ما از رای دادن، داشتن ایران قوی‌تر است و امیدوارم رای دادن ما موجب شود شرایط اقتصادی کشور بهتر شود. از طرف دیگر بچه‌هایم را با خود آورده‌ام تا از همین الان یاد بگیرند در آینده در تعیین سرنوشت‌شان سهمیم باشند و در انتخابات شرکت کنند.

این شهروند بیان کرد: لرها و بختیاری‌ها همیشه ثابت کرده‌اند پای این انقلاب و نظام هستند. حالا هم با وجود مشکلات مخصوصا مشکلات اقتصادی آمده‌ایم تا بار دیگر با این انقلاب و نظام بیعت کنیم و بگوییم تا جان پای این نظام هستیم.

یکی دیگر از شهروندان خوزستانی که دزفولی است هم در مورد شرکت در انتخابات بیان کرد: طبق فرمایشات و تاکید مقام معظم رهبری در خصوص حضور پررنگ پای صندوق‌های رای، در تمام انتخابات‌ها شرکت می‌کنم و رای خودم را به صندوق  می‌اندازم. 

حضور اقوام خوزستان در انتخابات؛ نماد اتحاد و برادری

او ادامه داد: نام دیگر شهر دزفول، دارالمومنین است. مردم این شهرستان همیشه در مقاطع حساس مانند انتخابات، حضور فعالی داشته‌اند و دارند و سعی می‌کنند نقش خود را در تعیین آینده کشورشان ایفا کنند.

این شهروند دزفولی گفت: از همه مردم خوزستان به ویژه دزفول می‌خواهم پای صندوق‌های رای بیایند و سهم خود را ولو کوچک در انتخابات و تعیین رئیس جمهور آینده ایفا کنند و بدانند حضور آن‌ها پای صندوق‌های رای مشت محکمی بر دهان استکبار است.

به گزارش ایسنا، امروز اقوام مختلف خوزستان باز هم آمدند و در صف‌های طولانی ایستادند و با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دشمن را ناامید کردند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha