• چهارشنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401011004308
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:

ظرفیت کافی برای افرایش پهنای باند در خراسان جنوبی وجود دارد

ظرفیت کافی برای افرایش پهنای باند در خراسان جنوبی وجود دارد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: ظرفیت کافی برای افرایش پهنای باند در این استان وجود دارد و با توجه به افزایش سفرهای نوروزی، تمهیدات لازم از قبل پیش‌بینی شده است.

مصطفی بهی، امروز چهارشنبه ۱۰ فروردین به خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به افزایش مسافرت ها در ایام نوروز و افزایش حجم استفاده از سرویس های ارتباطی گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی یکی از پر ترددترین استان های کشور است، پایداری ارتباطات به خصوص در ایام نوروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات منطقه آمادگی لازم برای حفظ پایداری ارتباطات را کسب کرده اند و تمهیدات لازم برای پاسخگویی به نیاز مشترکین سرویس های ارتباطی اندیشیده شده است.

وی با اشاره به افزایش پهنای باند دیتای ورودی به استان تصریح کرد: با افزایش صورت گرفته در پهانی باند استان، هم اکنون میزان آن ۱۸۰گیگابیت برثانیه است و میزان مصرفی در زمان پیک حدود ۶۰گیگابیت بر ثانیه تجربه شده است، که از این میزان ۲۵گیگا بیت برثانیه، مصرفی مخابرات، 20 گیگابیت برثانیه، مصرفی همراه اول و 10 گیگابیت برثانیه، مصرفی ایرانسل می باشد و ظرفیت کافی برای افرایش پهنای باند نیز وجود دارد و از قبل پیش بینی شده است.

بهی ادامه داد: پهنای باند مخابرات نیز تا 42 گیگا بیت برثانیه پیش بینی شده است که در حال حاضر حدود 25 گیگابیت برثانیه مصرف می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: علاوه براین هماهنگی لازم برای لغو کلیه عملیات های حفاری در حاشیه جاده ها و حریم فیبر نوری، با استانداری انجام شده است که از هرگونه آسیب احتمالی به شبکه فیبر جلوگیری شود و به فرمانداری های استان نیز برای صیانت از فیبر نوری در سطح هر شهرستان تاکید شده است.

وی بر آمادگی کامل تیم های فنی و پشتیبانی ارتباطات استان تاکید و عنوان کرد: مدیریت ارتباطات زیرساخت استان و مخابرات منطقه با برقراری شیفت های 24 ساعته در حوزه های مختلف، وضعیت ارتباطات استان را رصد و آمادگی کامل برای رفع خرابی های احتمالی در کوتاه ترین زمان ممکن ایجاد شده است.

بهی یادآور شد: با اختصاص و انتقال کانکس مجهز سیار تلفن همراه و کامیونت مخصوص حمل آن به مرکز استان توسط مخابرات منطقه، آمادگی لازم برای تامین ارتباط در مواقع ضروری نیز مهیا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بررسی و رفع کلیه ایرادات شبکه در حین تحویل و تحول شبکه به پیمانکار جدید و لغو فعالیت های غیر ضرور نظیر بهسازی هایی که احتمال ایجاد اختلال در شبکه دارند را از دیگر اقدامات انجام شده جهت حفظ پایداری ارتباطات در سطح استان، در ایام نوروز، برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha