• چهارشنبه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400122520146
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

اعطاء وام‌های ۱۸ درصد هیچ گرهی از مشکلات صنعتگران باز نمی‌کند

اعطاء وام‌های ۱۸ درصد هیچ گرهی از مشکلات صنعتگران باز نمی‌کند
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی یک فعال حوزه معدن در بردسکن اعطاء وام‌های کم‌بهره به منظور نوسازی بهسازی و راه‌اندازی واحدهای راکد شهرستان را از مهمترین نیازها دانست و گفت: اعطاء وام‌های ۱۸ درصد هیچ گرهی از مشکلات صنعتگران را باز نخواهد کرد.

جواد اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: شهرستان بردسکن یکی از مهمترین مناطق معدنی شرق کشور و به نوعی قطب دوم معدنی استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۶۱ مجوز معدنی برای شهرستان بردسکن صادر شده که از این تعداد قریب ۵۰ درصد واحدهای معدنی فعالیت دارند و بیش از ۳۲ درصد معادن در حال انجام عملیات اکتشاف هستند.

این کارشناس معدن مهمترین مواد معدنی قابل بهره‌برداری در شهرستان را مواد معدنی طلا، مس و آهن اعلام نمود و گفت: شهرستان بردسکن با وجود ۱۲ کارخانه فراوری جزء شهرستان‌های مهم استان در این زمینه است.

وی تصریح کرد: بخش معادن و صنایع معدنی شهرستان بردسکن با اشتغال‌زایی ۳۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و صنایع با اشتغال‌زایی ۱۵۰۰ نفر نقش اساسی را در شهرستان ایفا می‌کند.

وی چالش‌های بروکراسی اداری را از دیگر مشکلات معدن کاران شهرستان بردسکن دانست و بیان کرد: ارگان‌ها و نهادهای دولتی به جای تعطیلی و مانع‌تراشی به دلایلی چون بدهی بانکی و عدم تسریع در اعطاء مجوز واحدهای صنعتی و معدنی و... پشتیبان و همراه سرمایه‌گذاران باشند و نقش خود را در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان پررنگ‌تر کنند.

این فعال حوزه معدن در بردسکن پیگیری و تسریع ساخت پست تأمین برق صنایع معدنی شهرستان که سبب افزایش ظرفیت ۴۰ درصدی صنایع معدنی و اشتغال ۱۵۰۰ نفری را همراه خواهد داشت از دیگر خواسته‌های معدن کاران شهرستان دانست.

وی همچنین مطرح کرد: احداث ناحیه صنعتی بردسکن و بخش انابد و انجام کار کارشناسی و زیرساخت‌های مناسب از دیگر خواسته‌های معادن و صنایع معدنی شهرستان است.

وی در ادامه به درخواست‌ها و انتظارات مردم شهرستان از جامعه معدنی بردسکن اشاره کرد و گفت: مهمترین درخواست‌ها اختصاص یافتن حقوق دولتی معادن بردسکن به خود شهرستان به منظور بالا بردن سطح رفاه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات عام‌المنفعه است.

وی همچنین تلاش معدن کاران برای جذب رشته‌های مرتبط با صنعت و معدن در دانشگاه‌های سطح شهرستان به منظور تأمین نیروی متخصص از میان جوانان خود شهرستان، مرمت راه‌های روستایی مجاور معادن و مشترک بین روستاها و معادن، تعیین تکلیف سریع اختصاص یک درصد از فروش معادن به مناطق روستایی همجوار معادن به منظور انجام پروژه‌های بهداشتی و عمرانی، ارائه راهکارهای مناسب به منظور کاهش خسارت‌های زیست‌محیطی، جلوگیری از تخریب بیش از اندازه منابع طبیعی و حفظ محل چرای دام‌های منطقه به خصوص دام‌های سبک را از دیگر انتظارات و درخواست‌های مردم شهرستان از جامعه معدنی دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha