• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400121713627
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در حوزه مشارکت اجتماعی سلامت؛

دانشگاه علوم پزشکی کاشان صاحب رتبه برتر شد

دانشگاه علوم پزشکی کاشان صاحب رتبه برتر شد

ایسنا/اصفهان رئیس اداره سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از کسب رتبه برتر این دانشگاه در حوزه مشارکت اجتماعی سلامت در مجموع دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

فاطمه عطوف در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از دانشگاه علوم پزشکی کاشان همراه با سه مؤسسه خیریه منطقه کاشان توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش نکوداشت مشارکت‌های اجتماعی حوزه سلامت تقدیر شد.

وی افزود: در این همایش از سه مؤسسه مردم نهاد حضرت ابوالفضل(ع) کانون رشد، خیریه امام حسن مجتبی نوش‌آباد و مجتمع فرهنگی نخبگان سفید شهر به دلیل همکاری در اجرای برنامه شهر و روستای بدون دخانیات با تأکید بر حذف پایدار عرضه قلیان در سال ۱۴۰۰ تقدیر شد.

رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تأکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت‌های اجتماعی به‌عنوان حلقه اتصال حاکمیت و مردم در حوزه سلامت یک ضرورت اخلاقی و دینی است که باید در جامعه توسعه پیدا کرده و فراگیر شود.

وی تصریح کرد: عضویت شهروندان در سازمان‌های مردم نهاد یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها است که در شریعت مقدس و سیره عملی امامان معصوم مورد تأکید و سفارش قرار گرفته و باید در جامعه نهادینه شود.

عطوف گفت: حامیان سلامت، با افزایش وضعیت سلامت جامعه با کمک به توسعه اجتماعی، نشاط و امید به آینده را در دل مردم زنده نگه می‌دارند و تلاش شهروندان نیکوکار در خط مقدم افتتاح و بهره‌برداری طرح‌های بهداشتی و درمانی قابل تقدیر است.

پیشینه مشارکت‌های مردمی در حوزه بهداشت و درمان منطقه کاشان به سال ۱۳۱۷ بر می‌گردد که بیمارستان نقوی توسط زنده یادحاج محمد صادق نقوی ساخته شد و پس از آن نیز در سال ۱۳۲۸ بیمارستان اخوان توسط زنده‌یاد حاج علی‌اکبر اخوان بنا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha