• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400120805828
  • خبرنگار : 50184

رییس کانون وکلای کرمانشاه:

می‌توانیم به کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا کمک کنیم

می‌توانیم به کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا کمک کنیم

ایسنا/کرمانشاه رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه گفت: نهاد داوری کانون وکلای استان می تواند نقشی اساسی در کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی و اختلافات بین مردم داشته باشد.

روح الله وکیلی در جمع خبرنگاران به توان کانون  کانون وکلای دادگستری برای کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: نهاد داوری کانون وکلای استان می تواند نقشی اساسی در کاهش ورودی پرونده ها و اختلافات بین مردم داشته باشد که در این راستا در نشستی که اخیرا با رییس کل دادگستری استان داشتیم، تقاضا کردیم تا برخی دعاوی و شکایاتی که فوریت رسیدگی ندارند را به این نهاد ارجاع دهند. 

وی ادامه داد: با این اقدام می توانیم ظرف شش ماه خروجی آن که ایجاد تفاهم در پرونده ها و کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی و رضایتمندی طرفین دعوا است را ببینیم. 

وکیلی خاطرنشان کرد: همچنین به این منظور خط تلفنی را راه اندازی کرده ایم تا به شهروندان مشاوره های حقوقی تلفنی بدهیم تا میزان اختلافات بین آنها کاهش پیدا کند.

وی یکی از اقدامات لازم برای کاهش اختلافات بین مردم را توسعه آموزش های حقوقی دانست و گفت: اگر بتوانیم زمینه رشد آگاهی مردم در حوزه حقوقی را افزایش دهیم، این امر مانع از افزایش پرونده های حقوقی می شود. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های کانون وکلای کرمانشاه طی یکسال اخیر اشاره کرد و افزود: در کانون اداره ای به نام معاضدت وجود دارد که در آن برای افرادی که برای پرونده های قضایی خود توان مالی ندارند، وکیل رایگان در نظر می‌گیریم و در طول یکسال گذشته برای بیش از ۴۰۰ پرونده در کانون وکلای کرمانشاه وکیل معاضدتی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای بیش از ۲۰۰ پرونده کیفری هم وکیل تسخیری در نظر گرفته ایم. 

وی در ادامه به روی کار آمدن استاندار جدید کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: انتظار و توقع جامعه وکالت از عالی ترین مقام دولتی در کرمانشاه این است که با برنامه ریزی و به خدمت گرفتن افراد تحصیلکرده، مومن، متعهد و اهل برنامه ریزی، استانمان را از این رکود بویژه در بحث بیکاری نجات دهد.

وکیلی خاطرنشان کرد: نهاد وکالت با تکیه بر وکلای یا تجربه، تحصیلکرده و آشنا به امر حقوق، اعلام آمادگی می کند که استاندار را در راستای تحقق برنامه های خود بویژه در حوزه حقوقی یاری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha