• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400120201678

انتقاد عضو شورای شهر مشهد از فیلم‌های جشنواره فجر 

انتقاد عضو شورای شهر مشهد از فیلم‌های جشنواره فجر 

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد گفت: متاسفانه در جشنواره فجر امسال فیلم‌هایی به اکران در آمد که امکان دیدن آن با اعضای خانواده میسر نبود؛ فیلم‌هایی با سوژه‌های زرد و خاص که فقط نگاهش را به گیشه و بازگشت هزینه و افزایش سود حاصله دوخته بود.

هاشم دائمی امروز، ۲ اسفند ماه، در نطق پیش از دستور بیست‌وهشتمین جلسه علنی ششمین شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: ابتدا بر خود لازم می‌دانم به عنوان نماینده مردم تذکری مهم به مسئولان امر فرهنگ و برگزارکنندگان جشنواره فجر بدهم. دیربازی است که آنچه در جشنواره فجر در عرصه فرم و محتوا می‌بینیم، هیچ سنخیتی با این نام مقدس و اهداف راهبردی انقلاب اسلامی در عرصه هنر هفتم که تاثیر ویژه‌ای بر هدایت فکرها و اندیشه‌ها دارد، نمی‌بینیم.

وی افزود: علی‌رغم میل باطنی خود باید بپرسم چرا هنر هفتم به جایی رسید که قصد دارد ذائقه مردم را با سوژه‌هایی که دارای مضامین رادیکال نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی است، عادت دهد؟

دائمی ضمن اشاره به گرامیداشت روز وکلا در خصوص نکاتی که وکلا همیشه باید در کار خویش مد نظر داشته باشند، گفت: آن‌ها باید در تصمیم‌گیری‌ها جهان‌بینی مردمی که او را وکیل خود کرده‌اند را محترم شمارد و در مسیر آن آرمان‌ها قدم بردارد. در کشور و به خصوص مشهدالرضا(ع) هویت اسلامی، دینی، انقلابی و عمل بر اساس آن جز لاینفک باور مردم بلکه تمام باور مردم است؛ لذا بی‌توجهی به این اصل مهم در سیاست‌گذاری‌ها، تصمیمات کلان و سرنوشت‌ساز تجاوز به حقوق مردم تلقی می‌شود و در این صورت مردم می‌توانند چنین فردی را بازخواست کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: همچنین تصمیمات باید بر اساس کار کارشناسی و در راستای تامین حداکثری حقوق مردم و مبتنی بر اسلام ناب محمدی باشد نه براساس نیت‌های شخصی، جناحی، گروهی و وابستگی‌های اینچنینی یا تامین خواسته ویژه‌خواران و ایادی رسانه‌ای خود فروخته‌شان که سعی دارند عرصه را به مردم هر روز سخت و سخت‌تر کنند.

وی اضافه کرد: اینجا پل صراط وکلای مردم است؛ تصمیماتی که اتخاذ می‌کنند چه چیزی را تامین می کند؟‌ ضروری است که قبل از رای دادن به طرح، لایحه یا ارائه طرحی اول محاسبه کنند که آیا این به نفع مردم است یا خیر که اگر نبود با شجاعت، صلابت و بی‌هیچ مصلحت‌اندیشی، تعارفی و با عزمی راسخ برای تحمل فشارها، آنچه را بپسندد که موجب رضایت حضرت حق و مردم باشد. همچنین مطالبه جدی و پیگیری مجدانه وکلای مردم از مجریان که آنچه به نفع مردم در نظامات سیاست‌گذاری مصوب می‌شود را بی‌وقفه و با تمام توان در اسرع وقت به منصه ظهور برسانند تا مردم تسهیل‌گری در زیست شهری را تجربه و طعم خدمت را بچشند.

دائمی عنوان کرد: به همین منظور مطالبه جدی از مجریان برای اتخاذ تصمیمات شجاعانه و قاطعانه ولی عالمانه در حوزه اختیارات‌شان داریم. حقیقتا راه حل مشکلات امروز کشور تصمیمات شجاعانه و مدبرانه است. همچنین در این مسیر از هیچ نهراسند و بر خدا توکل کنند. اینجاست که اگر کسی این سه نکته را مدنظر قرار دهد، قبول مسئولیت وکالت مردم برای او شیرین جلوه نمی‌کند بلکه به قول امام علی(ع) بار سنگین و طاقت‌فرسایی است که فقط به ۲ دلیل می‌شود آن را پذیرفت و این سختی‌ها را به جان خرید؛ آن زمانی است که بتوان احقاق حقی نمود یا ابطال باطل.

وی اضافه کرد: با مردم خود به عنوان وکیل آن‌ها تجدید عهد می‌کنیم که ذره‌ای از احقاق حق‌ مردم کوتاه نیایم و در این مسیر تمام دشمنی‌ها، بی‌مهری‌ها و سختی‌ها را به جان بخریم. قطعا وجود این دشمنی‌ها دلیلی محکم بر این است که در مسیر حق و برای مردم در حال گذر هستیم که به مذاق جریان‌ها و عناصر وابسته‌ خوش نمی‌آید. پس مردم به ما کمک‌ کنید تا به عنوان وکیل شما در راه احقاق حق شما حرکت کنیم و هر جا اندکی از مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله گرفتیم، به ما تذکر دهید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha