• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400120201177
  • خبرنگار : 50037

اعزام کاروان بزرگ نیکوکاری به روستای طویلان سفلی اسدآباد

اعزام کاروان بزرگ نیکوکاری به روستای طویلان سفلی اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر جمعیت هلال احمر اسدآباد از اعزام کاروان بزرگ نیکوکاری به روستای طولانی سفلی این شهرستان خبر داد.

محمدرضا اعتصام در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:به منظور حفظ و توسعه منابع طبیعی با مشارکت جمعیت هلال احمر و اداره منابع طبیعی شهرستان فعالیت های کاروان بزرگ نیکوکاری با رویکرد اجتماع محور در روستای طویلان آغاز شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح با موضوع حفظ و توسعه منابع طبیعی روستای طویلان سفلی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در قالب برنامه های متنوع با مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، دهیاری و شورای اسلامی روستا، آموزش مهارت های امداد و نجات به اهالی روستا و اجرای بازی مار و پله امدادی به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان روستا با مخاطرات و زلزله انجام شد ،تصریح کرد: در این دوره آموزشی، کلاس های متنوعی از جمله امداد و کمک‌های اولیه، کارآفرینی و کلاس های مرتبط با منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شده است.

اعتصام برگزاری کلاس اطفاء حریق، بذر پاشی و کاشت نهال در مراتع و همچنین جنگل‌کاری روستا و نگهداری از مراتع و توسعه فضای سبز را از دیگر طرح های در حال اجرا در این روستا برشمرد و افزود: با موضوع حفظ، توسعه و نگهداری از منابع طبیعی طی نشست مشترکی با اداره منابع طبیعی،دهیاری و شورای روستا مقرر شده تا بمناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی، نهال کاری روستا با نام و یاد شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب بوستان محلی انجام و هرنهال به نام و یاد شهدای روستا و شهرستان کاشته شود.

وی با اشاره به اینکه در پایان کارت همیاران طبیعت صادر و بین متقاضیان توزیع می‌شود، گفت: پیشنهاد جمعیت هلال احمر شهرستان برای آموزش و کشت گیاهان دارویی به منظور اشتغال و توسعه کار آفرینی روستای طویلان سفلی مورد استقبال خوبی قرار گرفت و یک دوره آموزشی در این خصوص برگزار شده است.

اعتصام تصریح کرد: این برنامه بلندمدت با مشارکت جمعیت هلال احمر، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستای طویلان سفلی در قالب فعالیت‌های  خانه هلال  در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha