• شنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400113022446
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

ترمیم پوست آسیب دیده خود را به گل همیشه بهار بسپارید

ترمیم پوست آسیب دیده خود را به گل همیشه بهار بسپارید

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: نتایج تحقیقات نشان داده است که گل همیشه بهار به رشد بافت‌های جدید و سالم کمک کرده و گردش خون را در ناحیه آسیب دیده افزایش می‌دهد؛ علاوه بر این، گل همیشه بهار تولید کلاژن را تقویت می‌کند؛ این کار  باعث تقویت بافت پوست، آبرسانی به پوست‌های خشک و افزایش سرعت ترمیم پوست آسیب دیده و جای زخم جراحی‌ می‌شود.

محسن پویان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه گیاه همیشه بهار خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد؛ از ریشه گیاه برای جلوگیری از سرطان روده و لوزالمعده استفاده می‌شود، اظهار کرد: در مطالعات علمی متعددی در محیط آزمایشگاهی و یا مدل های حیوانی خواص سودمند وابسته به ترکیبات موجود در همیشه بهار به اثبات رسیده است؛ در بین این خواص می توان از خواص ضد التهابی، ضد اسپاسم، ضد خونریزی، ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضدچربی نام برد. گلهای همیشه بهار به واسطه وجود آلکالوئیدهای ترپن، لاکتون و فلاون ها در اسانس فرار، دارای خاصیت ضد میکروبی هستند.

وی با بیان اینکه فلاونوئیدهای جداشده از همیشه بهار نیز دارای خاصیت ضد میکروبی برعلیه استافیلوکوکوس ها هستند. همیشه بهار به صورت موضعی جهت التهاب پوستی مزمن و حاد مورد استفاده بوده است، افزود: این گیاه دارویی از دم کرده گل همیشه بهار برای نفخ معده و همچنین پیشگیری از ورم و ناراحتی های معده، رفع خستگی و متعادل کردن فشار خون مفید است.

وی بیان کرد: دمنوش گل همیشه بهار سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و یکی از نوشیدنی‌های بسیار مفید محسوب می‌شود؛ آنتی اکسیدان‌های موجود در این گیاه، تاثیر رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن را خنثی کرده و از بروز بیماری‌های مزمن مانند سرطان و دیابت جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، بتاکاروتن موجود در گل همیشه بهار، خطر ابتلا به التهابات استخوان و آرتریت روماتوئید را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

این پژوهشگر گیاهان دارویی اظهار کرد: گل همیشه بهار به پاکسازی موثر کبد از مواد زائد کمک می‌کند. همچنین این گیاه صفرای تولید شده در کبد را تقویت می‌کند؛ بنابراین افراد می‌توانند به منظور تقویت عملکرد کبد از دمنوش گل همیشه بهار استفاده کنند.

پویان ادامه داد: یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از گل همیشه بهار، استعمال آن روی پوست تحریک شده و آسیب دیده است. از این گیاه برای کاهش خارش، قرمزی التهاب، خشکی و ورم استفاده می‌شود. نتایج تحقیقات نشان داده است که گل همیشه بهار به رشد بافت‌های جدید و سالم کمک کرده و گردش خون را در ناحیه آسیب دیده افزایش می‌دهد. علاوه بر این، گل همیشه بهار تولید کلاژن را تقویت می‌کند؛ این کار  باعث تقویت بافت پوست، آبرسانی به پوست‌های خشک و افزایش سرعت ترمیم پوست آسیب دیده و جای زخم جراحی‌ می‌شود.

وی تصریح کرد: مانند همه دمنوش‌هایی که از گل گیاه تهیه می‌شود، باید ۵ گرم برای یک لیوان آب در مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به صورت دم کرده مورد استفاده قرار گیرد؛ حدود ده دقیقه بعد این دمنوش آماده می‌شود.

 پویان با بیان اینکه گل همیشه بهار را می‌توانید در پارک‌ها و چمن‌ها نیز پیدا کنید، خاطرنشان کرد: برای ترمیم زخم‌های واریسی، ترمیم زخم‌های سوختگی و تسکین گلو درد مفید، تاول‌ها و خارش‌های پوستی می‌توان از این گیاه مفید استفاده کرد که البته بهتر است مادران باردار و شیرده از این دمنوش استفاده نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha