• سه‌شنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400112620286
  • خبرنگار : 50176

فرماندار سلسله:

دستمزد کارگران باید عادلانه، منظم و بدون تأخیر پرداخت شود

دستمزد کارگران باید عادلانه، منظم و بدون تأخیر پرداخت شود

ایسنا/لرستان فرماندار سلسله گفت: استخدام بر اساس رابطه باعث مشکل نیروهای مازاد در اغلب ادارات این شهرستان از جمله شهرداری‌های الشتر و فیروزآباد شده است که بر اساس قانون باید تعدیل شوند.

مسلم مرادی در جلسه کمیسیون کارگری سلسله با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دستمزد کارگران باید عادلانه، منظم و بدون تأخیر پرداخت شود، اظهار کرد: شهرداری‌ها در سال‌های اخیر بدون ضابطه و براساس رابطه عمل کرده‌اند و بیشترین مشکلات کارگری در شهرستان مربوط به این نهادها است.

مرادی با تأکید بر اینکه روسای ادارات و شهرداران باید از این تاریخ به بعد در استخدام‌های خود پاسخگو باشند عنوان کرد: باوجود پذیرش عناوین سنگین مسئولیتی اما در عمل کار خاصی از سوی برخی مشاهده نمی‌شود و همین امر موجب بیشترین ضربه به قشر مظلوم کارگر شده است.

فرماندار سلسله تصریح کرد: در اغلب ادارات، خروجی کاری مناسبی نداریم بنابراین باید تمام قراردادهای جدید شرکت‌ها و پیمانکاران ادارات شهرستان و شهرداری‌ها به‌منظور جلوگیری از تضییع حقوق کارگران براساس قانون و دقیق باشد.

یونس آزادپور دادستان عمومی و انقلاب سلسله نیز در این جلسه، اظهار کرد: کارگران بیشترین زحمت را می‌کشند و کمترین دریافتی را دارند که شایسته نیست بیش از این در تأمین معیشت خود با مشکل مواجه شوند و چندین ماه حقوق معوقه داشته باشند.

وی بیان کرد: همه این مشکلات ناشی از بی‌کفایتی و عدم نظارت ادارات متولی بوده که در سال‌های اخیر پرداخت درست و به‌موقع حقوق کارگران شهرداری نادیده گرفته شده است.

دادستان عمومی و انقلاب سلسله با تأکید بر لزوم توجه و حمایت جدی از کارگران شهرداری‌های شهرستان ادامه داد: تمامی افرادی که در ادارات و شهرداری‌ها حقوق می‌گیرند اما وجود خارجی ندارند باید با ارائه قرارداد و فیش‌های حقوقی مشخص شوند.

آزادپور عنوان کرد: شهرستان به لحاظ توسعه جزو شهرهای آخر کشور به شمار می‌آید چراکه خدمت واقعی انجام نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha