• سه‌شنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۰:۰۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400112620167
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

/گزارش/

مهندسان ناظر کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد؛ ۱۰ سال در انتظار استخدام

مهندسان ناظر کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد؛ ۱۰ سال در انتظار استخدام

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد جمعی از مهندسان ناظر جهاد کشاورزی در انتظار استخدام هستند جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از استاندار و مجمع نمایندگان استان خواستار رسیدگی و تعیین تکلیف وضعیت شغلی خود شدند و تجمع کردند. 

یکی از این ناظران به خبرنگار ایسنا گفت: ناظرین جهاد کشاورزی متخصصانی هستند که در تمام زیر شاخه های کشاورزی فعالیت کرده و دارای مدرک کارشناسی تا دکترا هستند.
وی افزود: این متخصصان که پس ازیک دهه و بعضا  ۱۲ سال کار در عرصه و میدان کشاورزی ایران اسلامی تلاش کرده اند از آزمون عملی نیز سربلند بیرون آمدند که پس از این مدت  کار جهادی بدون مزد و امنیت شغلی، متاسفانه قرارداد این متخصصان بصورت یک‌طرفه از سوی جهاد کشاورزی لغو شده است و این جهادگران کارآزموده را در جهنم بالتکلیفی رها کرده اند. 
یکی دیگر از این ناظران در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: به دلیل حضور نیافتن ناظرین و تمدید قرارداد، در طرح تعیین تکلیف کارکنان دولت نیز قرار نخواهند گرفت. این موضوع سبب از هم گسیختگی بنیان خانواده این قشر شده و متاسفانه به دلیل استخدام نشدن و نداشتن بنیه مالی، درصد ازدواج در بین این قشر بسیار پایین تر از سایر اقشار است.
وی عنوان کرد: هم چنین بکار نگرفتن و حضور نیافتن ناظرین جهاد کشاورزی در بدنه وزارت جهادکشاورزی که سال ها بر روی نظارت کمی و کیفی(مانند مصرف بهینه 
 کود و سموم شیمیایی) جهت ارتقا سلامت و امنیت محصولات کشاورزی تلاش کرده اند کاملا مشهود است چرا که این امر باعث برگشت صادرات محصولات کشاورزی بدلیل استفاده بی رویه از کود و سموم شیمیایی بدون نظارت فنی و اجرایی این عزیزان می باشد که مدیریت نکردن صحیح وزارت جهادکشاورزی در بکارگیری ناظرین جهادکشاورزی باعث بوجود آمدن خسارت هنگفتی به کشاورزان و اقتصاد کشور شده است. 

مهندسان ناظر کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد؛ ۱۰ سال در انتظار استخدام
دیگر ناظر حاضر در این تجمع به خبرنگار ایسنا گفت: ماهیت ناظرین جهاد کشاورزی همانند حق التدریسی‌های آموزش و پرورش می باشد که از طریق آزمون فی مابین فارغ التحصیلان کشاورزی برگزیده شده و مانند یک کارمند با حقوقی ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان و حداکثر یک ماه بیمه در سال، به امید استخدام در خط مقدم کشاورزی ایران اسلامی تلاش کرده اند.
طرحی در کمیسیون کشاورزی مجلس برای تعیین تکلیف و استخدام ناظرین کشاورزی به تصویب رسیده است و کمیسیون مربوطه پس از ۱۳ ماه از تصویب کلیات آن، با جلسات پی در پی مشغول تدوین جزئیات آن هستند. 

وی تصریح کرد: ناظرین جهادکشاورزی پس از گذراندن سالها تلاش و ساعتها کلاس آموزشی، در کار خود خبره شده اند و هیچ‌گونه بار مالی جهت آموزشهای فنی و اداری پس از استخدام نخواهند داشت. 
باعنایت به موارد فوق و همچنین پیگیری متعدد ناظرین جهاد کشاورزی از طریق استانداری تاکنون این طرح توسط نمایندگان مجلس بدلیل پیگیری نکردن قاطعانه نمایندگان محترم مجلس در استان و حضور نیافتن نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی در جلسات تخصصی تصویب نشده است .
 اینجانبان ناظرین جهاد کشاورزی بعد از مصوبه نود از  استاندار محترم به عنوان نماینده عالی دولت در استان به جهت حفظ امنیت غذایی و اقتصاد کشاورزی کشور و نیز رهانیدن نخبگان و متخصصان کشاورزی کشور در این برزخ بیکاری که از عوامل مهم آسیب های اجتماعی می باشد و تبعات فراوانی به همراه دارد، تقاضامندیم با درخواست ناظرین جهادکشاورزی استان به همراهی و رایزنی مجمع نمایندگان استان جهت پیگیری و تسریع در روند اجرایی و تصویب طرح مذکور در سال۱۴۰۰ و تامین منبع مالی آن از بودجه ۱۴۰۱ دستورات و پیگیری‌های لازم را مبذول فرمایند.
همچنین سید علی معتمدی پور، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: این قضیه باید در مجلس تصویب شود و در سطح دولت تصمیم گیری نمی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha