• دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400112519656
  • خبرنگار : 50182

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان:

آماده باش بیمارستانهای کرمانشاه برای مقابله با موج "اُمیکرون"/ تا 1600 تخت هم آماده داریم

آماده باش بیمارستانهای کرمانشاه برای مقابله با موج "اُمیکرون"/ تا 1600 تخت هم آماده داریم

ایسنا/کرمانشاه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آماده باش تمامی بیمارستانهای استان برای مقابله با موج جدید کرونا در استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود با توجه به خفیف بودن سویه جدید، تعداد بستری‌ها به اندازه موج قبلی نباشد.

دکتر بهمن روشنی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آمادگی بخش درمان استان برای مقابله با موج ششم کرونا گفت: در این موج که عمدتا سویه "امیکرون" غالب است، به نظر می رسد بستری ها نسبت به موج قبلی افزایشی نداشته باشد.

وی افزود: این سویه جدید نسبت به سویه های قبلی خفیف تر است و پیش بینی ما این است تعداد بستری ها به اندازه موج قبلی نباشد.

روشنی با اشاره به آماده سازی حدود 588 تخت بیمارستانی برای موج جدید کرونا، گفت: این آمادگی را داریم که تا 1600 تخت نیز تخت های مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا را افزایش دهیم و مرحله به مرحله این کار انجام شدنی است.

وی خاطرنشان کرد: در اوج موج گذشته تعداد بستری ها به حدود 588 نفر رسید و همان تعداد تخت هم اکنون مهیا است و در صورت نیاز قابل افزایش است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر تمام بیمارستانهای استان در حالت آماده باش هستند، افزود: هم اکنون چهار بخش بیمارستان امام رضا(ع) و تمام تخت های بیمارستان گلستان به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است. همچنین دو بخش و 25 تخت ویژه هم در بیمارستان فارابی به این بیماران اختصاص داده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در صورت نیاز بخش هایی در بیمارستان امام خمینی(ره) و بیمارستان طالقانی هم در اختیار این بیماران قرار می گیرد.

وی افزود: هم اکنون تخت خالی برای این بیماران زیاد داریم و پیش بینی هم می شود که تعداد بستری ها هم به اندازه موج گذشته افزایش نداشته باشد.

روشنی گفت: به لحاظ سایر زیرساخت های درمانی از جمله دستگاه اکسیژن ساز هم هم اکنون کمبودی در استان نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha