• یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400112418801
  • خبرنگار : 50295

رئیس انجمن موسیقی استان زنجان:

هفدهمین جشنواره موسیقی استان زنجان بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود

هفدهمین جشنواره موسیقی استان زنجان بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود

ایسنا/زنجان رئیس انجمن موسیقی استان زنجان گفت: با برگزاری جشنواره، هنرمندان می‌توانند در کنار هم از توانایی‌های یکدیگر آگاهی یافته و خود را محک بزنند و در یک بستر سالم به رقابت بپردازند.

کمال خسروی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری هفدهمین جشنواره موسیقی استان زنجان، اظهار کرد: هفدهمین جشنواره موسیقی استان زنجان از ۲۲ بهمن ماه آغاز شده و بدون حضور تماشاگران (به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی) تا ۲۶ بهمن‌ماه در ۲ بخش موسیقی کلاسیک ایرانی و غربی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه جشنواره از ساعت ۱۴ الی ۲۰ برگزار می‌شود، افزود: در نظر داشتیم تا دو بخش موسیقی آذری و آشیقی را نیز در جشنواره موسیقی استان داشته‌ باشیم ولی به دلیل اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در این بخش به حدنصاب نرسید، این دو بخش برگزار نشد.

این مسئول درباره هدف جشنواره موسیقی استان زنجان، تصریح کرد: با برگزاری جشنواره هنرمندان می‌توانند در کنار هم از توانایی‌های یکدیگر آگاهی یافته و خود را محک بزنند و در یک بستر سالم به رقابت بپردازند که در افزایش اعتماد به نفس هنرمندان نیز تاثیر دارد. همچنین برگزاری هر جشنواره‌ای تاثیرات مثبتی برای هنرمندان دارد و علاوه بر اینکه استعدادهای جوان می‌توانند خود را محک بزنند، جامعه موسیقی نیز آن استعدادها را خواهند شناخت.

خسروی با بیان اینکه در مدت دو روزی که جشنواره موسیقی استان در حال اجرا است شاهد درخشش استعدادهایی در سنین ۱۲ یا ۱۳ سال بودیم که آینده درخشانی نیز خواهند داشت، ادامه داد: به دلیل نوع کار موسیقی، کار هنرمندان موسیقی تعطیلی ندارد و دائم در حال تولید اثر و آموزش دیدن هستند و شیوع ویروس کرونا از این نظر تاثیری در موسیقی استان نداشته‌ است.

رئیس انجمن موسیقی استان زنجان عنوان کرد: بخش عمده‌ای از هنر موسیقی مربوط به اجرای صحنه‌ای است که با مخاطب ارتباط دارد و کارهای صحنه‌ای در قالب کنسرت‌ها، کارگاه‌های آموزشی جشنواره‌ها و... کنسل شده‌ است که این عامل از لحاظ کیفیت به موسیقی استان لطمه می‌زند.

وی با بیان اینکه قبل از شیوع سویه امیکرون زمزمه‌هایی برای شروع کنسرت‌ها در استان وجود داشت و برخی از گروه‌ها آماده اجرا بودند ولی با شیوع سویه امیکرون این اقدامات کنسل شد، خاطرنشان کرد: یک بخش از هنر موسیقی فردی است و شیوع ویروس کرونا و تعطیلات کرونایی این بخش را تحت تاثیر قرار نداده‌ است ولی یک بخش موسیقی که گروهی بوده و در ارتباط با مردم است با شیوع ویروس کرونا کمرنگ شده‌ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha